واشنگتن‌پست: با فردی که عامل افشای اسناد پنتاگون را می‌شناسد، مصاحبه کردیم / افشا کننده اسناد فقط با عنوان (O.G) شناخته می‌شود / او در یک پایگاه نظامی آمریکا کار می‌کرد و به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشت

واشنگتن‌پست اعلام کرده با فردی مصاحبه کرده که گفته است عامل نشت اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده از جمله در مورد جنگ اوکراین را می شناسد. به گفته واشنگتن‌پست، این منبع گفته که افشا کننده ادعایی که مرد مس

واشنگتن‌پست اعلام کرده با فردی مصاحبه کرده که گفته است عامل نشت اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده از جمله در مورد جنگ اوکراین را می شناسد. به گفته واشنگتن‌پست، این منبع گفته که افشا کننده ادعایی که مرد مسن‌تری است و فقط با عنوان (O.G) شناخته می شود در یک پایگاه نظامی آمریکا کار می کرد و به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشت.


واشنگتن‌پست اعلام کرده با فردی مصاحبه کرده که گفته است عامل نشت اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده از جمله در مورد جنگ اوکراین را می شناسد.

از افشای این اطلاعات به عنوان یکی از بدترین موارد نقض امنیت آمریکا نام برده شده است.

گفته شده که این دو از سه سال پیش عضوی از یک گروه دوستانه بودند.

به گفته واشنگتن‌پست، این منبع گفته که افشا کننده ادعایی که مرد مسن‌تری است و فقط با عنوان (O.G) شناخته می شود در یک پایگاه نظامی آمریکا کار می کرد و به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشت.

اولین مورد از اسناد افشا شده که بی‌بی‌سی توانست صحت آن را تایید کند در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی دیسکورد منتشر و در چندین کانال گفتگو به اشتراک گذاشته شد.

دیسکورد روز گذشته گفت که در تحقیقات خود در مورد نشت این اسناد با نهادهای قانونی همکاری می کند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به بی‌بی‌سی گفته است که دولت ایالات متحده در تلاش است تا به منابع و افراد مرتبط با درز این اطلاعات دست یابد.

او گفته است که «افشای این اطلاعات خطرناک است و ما نمی‌دانیم چه کسی مسئول است، اما در حال ارزیابی پیامدهای آن برای امنیت ملی هستیم و در حال حاضر نیز تحقیقات پلیس در این زمینه در جریان است.»میاندوآب، گیلانغرب، بروجرد، الیگودرز و خرم آباد شده است.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب