ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران: گفتمان فرهنگی و دینی کشور را حفظ کرده است / لزوم برخورد معقول با جرائم و آسیب‌های اجتماعی

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز بنیه و گفتمان فرهنگی و دینی کشور را حفظ کرده است، گفت: نمی‌توان از نتایج دموکراسی و مردم‌سالاری دینی بهره‌برد اما آسیب‌ها و چالش‌ها وجود نداشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز بنیه و گفتمان فرهنگی و دینی کشور را حفظ کرده است، گفت: نمی‌توان از نتایج دموکراسی و مردم‌سالاری دینی بهره‌برد اما آسیب‌ها و چالش‌ها وجود نداشته باشند.


فارس: امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز بنیه و گفتمان فرهنگی و دینی کشور را حفظ کرده است، گفت: نمی‌توان از نتایج دموکراسی و مردم‌سالاری دینی بهره‌برد اما آسیب‌ها و چالش‌ها وجود نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی غرب استان تهران در مسجد جامع شهریار اظهار‌کرد: این نظام با چنین استحکام و پایه‌هایی، بدون آسیب نمی‌شود و نمی‌شود فرصت‌ها و سرمایه‌ها وجود داشته باشد اما آسیب‌ها نباشد و نمی‌شود از نتایج دموکراسی و مردم‌سالاری دینی بهره‌برد اما آسیب‌های آن نباشد.

وی افزود: همه جا در کنار فرصت، تهدید هم هست و جمهوری اسلامی در این جهان و با تمام مشکلات قدرتی در عرصه‌های فرهنگی است و ما به دنبال ارتقا ظرفیت‌ها در بستر گفتگو هستیم.

امام جمعه موقت تهران بیان‌کرد: اگر انتظاراتی فراتر از توان و منطقه داریم، اشتباه است و ارتقا سطح مهندسی فرهنگی مدنظر است اما در حد توانایی و ظرفیت هر شورای فرهنگی و نباید بیش از آن انتظار داشته باشیم.

ابوترابی‌فرد گفت: پیشگیری از جرائم یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه تقویت فرهنگ عمومی است و از نظر بنده کشور ما را همین بنیه و گفتمان فرهنگی و دینی حفظ کرده است.

وی ادامه داد: ما باید مراقب باشیم تا فرهنگ عمومی کشور کمتر آسیب بخورد و بایستی با جرائم در راستای ارتقا فرهنگ عمومی به صورت معقول برخورد شود و این فرهنگ عمومی ملت است که در ماه مبارک رمضان، ماه محرم و حتی تشییع باشکوه حاج قاسم سلیمانی به میدان آمد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران اضافه‌کرد: کدام کشور امروز فرهنگ عمومی کشور ایران را دارد و ما فرهنگ عمومی منطقه را متحول کردیم که از آن طرف آسیب‌ها، تهدیدها و مسائل جدی وجود دارد.

ابوترابی‌فرد گفت: شورای فرهنگ عمومی باید بازوی توانایی برای آموزش و پرورش باشد و نیروی انتظامی نیز بار سنگینی در برخورد با مسائل دارد که شورای فرهنگی باید به این مجموعه یاری رساند.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب