ترامپ: چین به من احترام می‌گذارد چون شی می‌داند که من دیوانه‌ام

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفتگو با وال‌استریت ژورنال، تاکید کرد که در صورت بازگشت به کاخ سفید در مواجهه با تهاجم نظامی چین به تایوان با وضع تعرفه‌های وارداتیِ کمر

ترامپ: چین به من احترام می‌گذارد چون شی می‌داند که من دیوانه‌ام دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفتگو با وال‌استریت ژورنال، تاکید کرد که در صورت بازگشت به کاخ سفید در مواجهه با تهاجم نظامی چین به تایوان با وضع تعرفه‌های وارداتیِ کمرشکن، پکن را از اقدام خود پشیمان خواهد کرد. ترامپ گفت که مجبور نیست از نیروی نظامی برای جلوگیری از محاصره تایوان توسط چین استفاده کند. او در توضیح این پیش‌بینی خود گفت: «چون که رئیس جمهور شی به من احترام می‌گذارد و می‌داند که من دیوانه هستم.»


یورونیوز: دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفتگو با وال‌استریت ژورنال، تاکید کرد که در صورت بازگشت به کاخ سفید در مواجهه با تهاجم نظامی چین به تایوان با وضع تعرفه‌های وارداتیِ کمرشکن، پکن را از اقدام خود پشیمان خواهد کرد.

ترامپ گفت که مجبور نیست از نیروی نظامی برای جلوگیری از محاصره تایوان توسط چین استفاده کند. او در توضیح این پیش‌بینی خود گفت: «چون که رئیس جمهور شی به من احترام می‌گذارد و می‌داند که من دیوانه هستم.»

او خطاب به سران چین گفت: «اگر وارد خاک تایوان شوید، واقعا من رو ناراحت می‌کنید، پس ناچارم ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد از شما مالیات بگیرم.»

رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده سپس در مورد شخصیت شی جین پینگ توضیح داد: «من رابطه بسیار خوبی با او داشتم. او واقعاً آدم خوبی بود، نمی‌خواهم بگویم دوستم بود، احمقانه است که بگویم او دوست من بود اما من با او خیلی خوب کنار آمدم. هر چند که او آدم بسیار خشنی است.»

ترامپ همچنین رابطه خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «من با او هم خیلی خوب کنار آمدم.»

اما ترامپ گفت که ولادیمیر پوتین را تهدید کرده است که به اوکراین حمله نکند.

او در مورد بحران مهاجرت نیز به وال استریت ژورنال گفت: «من علاقمندم که افراد زیادی به آمریکا بیایند ولی قانونی بیایند.»

ترامپ همچنین از سیاست جداسازی خانواده مهاجران در دوران ریاست جمهوری‌اش دفاع کرد و گفت: «من گفتم، خانواده شما را از هم جدا می‌کنیم. کاری خوبی به نظر نمی‌رسد، اما وقتی خانواده‌ای می‌شنود که قرار است اعضايش از هم جدا شوند، می‌دانید چه می‌کنند؟ آن‌ها همان‌جا می‌مانند.»

رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده تاکید کرد که افراد به تعبیر او «افراد مریض، دیوانه‌های چپگرای افراطی» می‌توانند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد حاشیه کنند و فراتر از یک دشمن علیه کشور اقدام کنند.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان) برگزار می‌شود.


منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب