ارائه لایحه به کنگره آمریکا ‌برای عدم به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان

نانسی میس، عضو مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه لایحه‌ای به کنگره ایالات متحده خواستار آن شد تا حکومت طالبان در افغانستان هرگز از سوی کشورش به رسمیت شناخته نشود. العربیه: نانسی میس، عضو مجل

ارائه لایحه به کنگره آمریکا ‌برای عدم به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان نانسی میس، عضو مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه لایحه‌ای به کنگره ایالات متحده خواستار آن شد تا حکومت طالبان در افغانستان هرگز از سوی کشورش به رسمیت شناخته نشود.


العربیه: نانسی میس، عضو مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه لایحه‌ای به کنگره ایالات متحده خواستار آن شد تا حکومت طالبان در افغانستان هرگز از سوی کشورش به رسمیت شناخته نشود.

نانسی میس جمعه ۶ مرداد در صفحه رسمی «ایکس» خود اعلام کرد که لایحه‌ای را به کنگره ارائه کرده است تا مطمئن شود «آمریکا هرگز رژیم تروریستی طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.»

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر نانسی میس نشر شد، آمده است: «آزادی و عدالت ایجاب می‌کند که ظلم و استبداد را در همه اشکال آن رد کنیم. این لایحه تضمین خواهد کرد که ایالات متحده هرگز رژیم تروریستی طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.»

در این بیانیه همچنان آمده است: «با دولت حامی تروریسم شناختن حکومت طالبان، قاطعانه در مقابل بربریت آنان خواهیم ایستاد.»

این نماینده جمهوری‌خواه در بیانیه خود تاکید کرده است که «وزارت امور خارجه [آمریکا]باید رژیم طالبان را به عنوان حکومت حامی تروریسم و یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کند.»

این در حالی است که حدود یک ماه قبل، تیموتی بروچت، نایب رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که قرار است اعضای مجلس نمایندگان لایحه قطع دسترسی طالبان افغانستان به کمک‌های مالی آمریکا را بررسی کند.

بروچت اعلام کرد که در صورت تصویب این لایحه، وزارت امور خارجه آمریکا مجبور خواهد شد به مجلس نمایندگان گزارش دهد که کدام کشور‌ها به طالبان که از ۲۰۲۱ بر افغانستان تسلط یافته است، کمک کرده‌اند.

بروچت در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفته بود: «این که هر پولی به طالبان برسد، بسیار ناپسند است. ما ۳۵ تریلیون دلار بدهی داریم و نیازی به تامین مالی دشمنان خود نداریم.»

او همچنین اظهار داشت: «پول نقد که به طالبان منتقل می‌شود، در واقع دلار‌های مالیات دهندگان ایالات متحده را هدر می‌دهد.»

در پی آن، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گزارش‌ها درباره ارسال کمک مالی به طالبان در افغانستان را رد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: «ما هیچ کمک مالی به طالبان نمی‌فرستیم. این کاملا نادرست است.»



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب