چرا پرچمدارهای گلکسی ۷ سال به‌روزرسانی می‌‌‌‌شوند؟ سامسونگ پاسخ می‌دهد

سامسونگ با معرفی سری گلکسی S۲۴ از عرضه ۷ سال به‌روزرسانی برای این گوشی‌ها خبر داد که شامل آپدیت سیستم‌عامل و آپدیت‌های امنیتی می‌شود. البته پیش از کره‌ای‌ها، گوگل از عرضه ۷ سال به‌روزرسانی برای سری پی

چرا پرچمدارهای گلکسی ۷ سال به‌روزرسانی می‌‌‌‌شوند؟ سامسونگ پاسخ می‌دهد سامسونگ با معرفی سری گلکسی S۲۴ از عرضه ۷ سال به‌روزرسانی برای این گوشی‌ها خبر داد که شامل آپدیت سیستم‌عامل و آپدیت‌های امنیتی می‌شود. البته پیش از کره‌ای‌ها، گوگل از عرضه ۷ سال به‌روزرسانی برای سری پیکسل ۸ خبر داده بود. بااین‌حال وان‌پلاس باور دارد که بیش از ۵ سال آپدیت، اتلاف منابع محسوب می‌شود؛ پس چرا سامسونگ چنین رویکردی را در پیش گرفته است؟


دیجیاتو: درحال‌حاضر سری گلکسی S۲۴ تنها گوشی‌های سامسونگ هستند که مشمول سیاست ۷ سال به‌روزرسانی این شرکت می‌شوند.

سامسونگ با معرفی سری گلکسی S۲۴ از عرضه ۷ سال به‌روزرسانی برای این گوشی‌ها خبر داد که شامل آپدیت سیستم‌عامل و آپدیت‌های امنیتی می‌شود. البته پیش از کره‌ای‌ها، گوگل از عرضه ۷ سال به‌روزرسانی برای سری پیکسل ۸ خبر داده بود. بااین‌حال وان‌پلاس باور دارد که بیش از ۵ سال آپدیت، اتلاف منابع محسوب می‌شود؛ پس چرا سامسونگ چنین رویکردی را در پیش گرفته است؟

وب‌سایت جی‌اس‌ام آرنا توانسته در صحبت با یکی از مدیران سامسونگ به نام «نیکلاس پورتر»، این سؤال را از او بپرسد.

به گفته پورتر، سامسونگ با تجزیه‌وتحلیل بازخورد مشتریان به چنین نتیجه‌ای رسیده است. سامسونگ متوجه شده که افزایش مدت‌زمان پشتیبانی، از دید کاربران باعث افزایش ارزش یک گوشی هوشمند می‌شود. درحقیقت ادامه پشتیبانی نرم‌افزاری برای مدت طولانی‌تر، باعث حفظ بهتر ارزش گوشی‌ها در بلندمدت می‌شود.

سامسونگ در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که کاربران در چند وقت اخیر بیشتر به نگهداری طولانی‌مدت‌تر گوشی‌های خود تمایل پیدا کرده‌اند؛ در همین راستا، منطقی است که شرکت‌ها برای مدت طولانی‌تر از محصولات خود پشتیبانی نرم‌افزاری کنند.

درنهایت سامسونگ بر این باور است که حتی اگر پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر برای برخی کاربران اهمیتی نداشته باشد، بازهم آن‌ها امنیت بالاتر و عملکرد روان‌تر را تجربه خواهند کرد که نتیجه‌اش، تجربه کاربری بهتر در بلندمدت خواهد بود.

همان‌طور که گفتیم، سامسونگ تنها برای جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود، یعنی سری گلکسی S۲۴ هفت سال آپدیت نرم‌افزاری درنظر گرفته است. در این میان گوشی‌های جدید گلکسی A۳۵ و A۵۵ تنها ۵ سال آپدیت دریافت خواهند کرد که با توجه به سخت‌افزار مورد استفاده در آن‌ها، منطقی به‌نظر می‌رسد.

اگرچه در حالت کلی پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر یک مزیت محسوب می‌شود و یکی از ضعف‌های گوشی‌های اندرویدی در برابر آیفون‌ها را برطرف می‌کند، اما بعید به‌نظر می‌رسد که تعداد بالایی از کاربران در دنیای امروزی تا ۷ سال از یک گوشی استفاده کنند.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب