هشدار رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ درباره حمله احتمالی روسیه به یکی از کشورهای عضو ناتو

کریستف هویسگن، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ روز شنبه درباره دستور احتمالی رئیس جمهوری روسیه برای حمله به یکی از کشورهای عضو ناتو هشدار داد. کریستف هویسگن، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ روز شنبه درباره د

هشدار رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ درباره حمله احتمالی روسیه به یکی از کشورهای عضو ناتو کریستف هویسگن، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ روز شنبه درباره دستور احتمالی رئیس جمهوری روسیه برای حمله به یکی از کشورهای عضو ناتو هشدار داد.


کریستف هویسگن، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ روز شنبه درباره دستور احتمالی رئیس جمهوری روسیه برای حمله به یکی از کشورهای عضو ناتو هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، او چند روز پیش از آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: «حمله روسیه به یکی از اعضای ناتو را نمی‌توان رد کرد.»

رئیس کنفرانس امنیتی در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا ولادیمیر پوتین می‌تواند دستور چنین حمله‌ای را بدهد گفت: «طبیعی است؛ پوتین بارها گفته فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بزرگترین فاجعه قرن بیستم بود، زیرا منجر به سرگردانی بسیاری از روس‌ها در خارج از مرزهای روسیه شده است.»

کنفرانس امسال امنیتی مونیخ قرار است از ۱۶ تا ۱۸ فوریه – ۲۷ تا ۲۹ بهمن – با حضور بیش از ۵۰ تن از سران کشورها و دولت‌ها در شهر مونیخ آلمان برگزار شود. ایران و روسیه به این کنفرانس دعوت نشده‌اند.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب