آناتولی: هیأت حماس به رهبری هنیه وارد عربستان شده است

پس از ادعای برخی رسانه‌های عربی درباره سفر قریب‌الوقوع مقامات ارشد حماس به عربستان سعودی، خبرگزاری «آناتولی» مدعی شد که هیأت حماس در عربستان به سر می‌برد، اما مقامات سعودی هنوز بیانیه‌ای درباره این سف

پس از ادعای برخی رسانه‌های عربی درباره سفر قریب‌الوقوع مقامات ارشد حماس به عربستان سعودی، خبرگزاری «آناتولی» مدعی شد که هیأت حماس در عربستان به سر می‌برد، اما مقامات سعودی هنوز بیانیه‌ای درباره این سفر منتشر نکرده‌اند.


فارس: خبرگزاری «آناتولی» به نقل از یک منبع که آن را آگاه خواند، ادعا کرد «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، شامگاه دوشنبه، وارد عربستان سعودی شده است.

آناتولی به نقل از منبع مذکور مدعی شد که هیأت بلندپایه‌ای از اعضای حماس وارد عربستان سعودی شده، اما مقامات سعودی تا لحظه انتشار این گزارش هنوز بیانیه‌ای در خصوص این سفر صادر نکرده‌اند.

طبق این گزارش، اسماعیل هنیه، «خالد مشعل» رئیس حماس در خارج از مرزهای فلسطین و شماری از اعضای ارشد این جنبش از جمله «خلیل الحیه» و «موسی ابومرزوق» هنیه را در این سفر همراهی کرده‌اند

آناتولی می‌گوید که اعضای حماس پس از ادای مناسک عمره، با شماری از مقامات سعودی در این سفر دیدار خواهند کرد. این خبرگزاری ترکیه‌ای همچنین اضافه کرد که حماس در خدمت به آرمان فلسطین اصرار دارد که با تمام کشورهای عربی و اسلامی روابط متعادلی برقرار کند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که برخی از منابع خبری نیز روز یکشنبه مدعی سفر قریب‌الوقوع اسماعیل هنیه به عربستان سعودی شده بودند.

روزنامه قطری «العربی الجدید»، روز یکشنبه، ادعا کرده بود که رئیس دفتر سیاسی حماس به منظور ادای مناسک عمره و دیدار با مقامات سعودی به‌زودی وارد عربستان خواهد شد.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب