سامسونگ شاید مایکروسافت بینگ را جایگزین موتور جستجوی گوگل در دستگاه‌های گلکسی کند

گزارش جدیدی مدعی شده است که سامسونگ درباره جایگزینی گوگل سرچ با بینگ مایکروسافت به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض دستگاه‌های گلکسی فکر کرده و این تفکر باعث وحشت گوگل شده است. البته با توجه به اینکه سامسون

گزارش جدیدی مدعی شده است که سامسونگ درباره جایگزینی گوگل سرچ با بینگ مایکروسافت به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض دستگاه‌های گلکسی فکر کرده و این تفکر باعث وحشت گوگل شده است. البته با توجه به اینکه سامسونگ بیشترین گوشی‌های اندرویدی را در بازار می‌فروشد، ترس گوگل از این تغییر طبیعی به‌نظر می‌رسد. نیویورک تایمز در گزارش جدیدی براساس پیام‌های داخلی گوگل این ادعا را مطرح کرده که این شرکت از شنیدن چنین خبری ترسیده است. علت اصلی این واکنش، درآمد ۳ میلیارد دلاری است که گوگل از قرارداد با سامسونگ به‌دست می‌آورد. علاوه‌براین، اگر سامسونگ در چنین مسیری گام بردارد، اپل احتمالاً شرکت بعدی خواهد بود که دست به چنین کاری می‌زند


گزارش جدیدی مدعی شده است که سامسونگ درباره جایگزینی گوگل سرچ با بینگ مایکروسافت به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض دستگاه‌های گلکسی فکر کرده و این تفکر باعث وحشت گوگل شده است. البته با توجه به اینکه سامسونگ بیشترین گوشی‌های اندرویدی را در بازار می‌فروشد، ترس گوگل از این تغییر طبیعی به‌نظر می‌رسد.

نیویورک تایمز در گزارش جدیدی براساس پیام‌های داخلی گوگل این ادعا را مطرح کرده که این شرکت از شنیدن چنین خبری ترسیده است. علت اصلی این واکنش، درآمد 3 میلیارد دلاری است که گوگل از قرارداد با سامسونگ به‌دست می‌آورد. علاوه‌براین، اگر سامسونگ در چنین مسیری گام بردارد، اپل احتمالاً شرکت بعدی خواهد بود که دست به چنین کاری می‌زند که نتیجه‌اش ضربه سنگینی به درآمدهای گوگل خواهد بود.

مذاکره سامسونگ با گوگل و مایکروسافت ادامه دارد

طبق گزارش نیویورک تایمز، مذاکرات سامسونگ با گوگل و مایکروسافت هنوز در جریان است و تکمیل نشده؛ بنابراین شاید کره‌ای‌ها همچنان از سرچ گوگل به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض محصولات خود استفاده کنند. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند این باشد که گوگل مشغول توسعه ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید برای موتور جستجوی فعلی‌اش است.

در همین گزارش گفته شده که گوگل روی پروژه‌ای با اسم رمز «مگی» کار می‌کند که هدف آن افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید به موتور جستجوی فعلی این شرکت است. از میان این ویژگی‌ها می‌توان به یک چت‌بات جدید، امکان ساخت تصاویر و حتی یادگیری زبان جدید اشاره کرد؛ البته این قابلیت‌ها در برخی پلتفرم‌ها در دسترس قرار دارند و چندان جدید نیستند.

این احتمال وجود دارد که در جریان رویداد گوگل I/O 2023 با پروژه مگی روبه‌رو شویم. قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید موتور جستجوی گوگل ظاهراً ابتدا در اختیار یک میلیون آمریکایی قرار می‌گیرند و تا پایان 2023، سی میلیون کاربر به آن‌ها دسترسی می‌یابند.

همچنین نیویورک تایمز مدعی شده که گوگل مشغول توسعه یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است.

منبع: دیجیاتو



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب