ترامپ: شکست دلار یعنی شکست در یک جنگ‌جهانی / چین می‌خواهد استاندارد ارزی را تغییر دهد

دونالد ترامپ گفت: ایران از طریق چین با عربستان سعودی توافق می‌کند و چین قدرت را به دست می‌گیرد. چین می‌خواهد استاندارد ارزی را تغییر دهد و اگر چنین چیزی رخ دهد و ما (آمریکا) در این موضوع به چین ببازیم

دونالد ترامپ گفت: ایران از طریق چین با عربستان سعودی توافق می‌کند و چین قدرت را به دست می‌گیرد. چین می‌خواهد استاندارد ارزی را تغییر دهد و اگر چنین چیزی رخ دهد و ما (آمریکا) در این موضوع به چین ببازیم، انگار در یک جنگ جهانی شکست می‌خوریم و بدین ترتیب به کشوری درجه دوم تبدیل خواهیم شد.


ایسنا: دونالد ترامپ هشدار داد، اگر آمریکا در جنگ ارزی به چین ببازد به معنای شکست ایالات متحده در یک جنگ جهانی است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا طی مصاحبه‌ای با فاکس نیوز بیان کرد: اگر آمریکا در جنگ ارزی به چین ببازد، ما به یک کشور درجه دوم تبدیل خواهیم شد. دلار آمریکا چیزی است که ما را قوی و قدرتمند نگه می‌دارد.

وی در این مصاحبه گفت: ایران از طریق چین با عربستان سعودی توافق می‌کند و چین قدرت را به دست می‌گیرد. چین می‌خواهد استاندارد ارزی را تغییر دهد و اگر چنین چیزی رخ دهد و ما (آمریکا) در این موضوع به چین ببازیم، انگار در یک جنگ جهانی شکست می‌خوریم و بدین ترتیب به کشوری درجه دوم تبدیل خواهیم شد.

ترامپ همچنین مدعی شد: کشورهای غربی ارتباط با برزیل را به دلیل نفوذ چین از دست داده‌اند و این کشورها در آستانه قطع ارتباط با کلمبیا هستند. از طرف دیگر، ایران و روسیه هم با چین متحد شده‌اند.

این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پایان ضمن اشاره به رابطه فرانسه با چین و دیدار اخیر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین مجددا تاکید کرد: چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ ما در حال شکست هستیم. اگر ارز خودمان را از دست بدهیم، یعنی در یک جنگ جهانی شکست خورده‌ایم.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب