عملیات هماهنگ در ۵ کشور؛ بزرگترین مرکز جهانی سرقت و فروش اطلاعات آنلاین در جهان منهدم شد

یکی از بزرگترین مراکز خرید و فروش مجرمانه اطلاعات آنلاین مجرمانه در جهان در یک عملیات هماهنگی بین‌المللی منهدم شده است. مرکز موسوم به جنسیس مارکت اطلاعات مربوط به اشخاص را سرفت کرده و برای سوء استفاده

یکی از بزرگترین مراکز خرید و فروش مجرمانه اطلاعات آنلاین مجرمانه در جهان در یک عملیات هماهنگی بین‌المللی منهدم شده است. مرکز موسوم به جنسیس مارکت اطلاعات مربوط به اشخاص را سرفت کرده و برای سوء استفاده جهت کلاهبرداری غالبا به بهایی کمتر از یک دلار می‌فروخت. تخمین زده می‌شود که این مرکز حدود هشتاد میلیون مدارک اعتباری متعلق به بیش از دو میلیون نفر را در اختیار داشت.


بی بی سی: یکی از بزرگترین مراکز خرید و فروش مجرمانه اطلاعات آنلاین مجرمانه در جهان در یک عملیات هماهنگی بین‌المللی منهدم شده است.

مرکز موسوم به جنسیس مارکت اطلاعات مربوط به اشخاص را سرفت کرده و برای سوء استفاده جهت کلاهبرداری غالبا به بهایی کمتر از یک دلار می‌فروخت.

خریداران این اطلاعات آن را برای دسترسی به حساب‌های بانکی افراد یا حساب مشتریان در فروشگاه‌ها به کار می‌بردند.

عملیات منجر به انهدام این مرکز با هماهنگی تشکیلات پلیس در استرالیا، اروپا، آمریکا، کانادا و بریتانیا صورت گرفت و حدود یکصد و بیست نفر در ارتباط با این شبکه در کشورهای مختلف بازداشت شده‌اند.

اطلاعاتی که جنسیس مارکت به فروش می‌گذاشت شامل جزئیاتی در مورد مرورگرها، آدرس‌های آی‌پی و مکان فیزیکی اشخاص بود که به هکرها امکان می‌داد بدون برانگیختن سوء ظن، هویت قربانیان خود را جعل و از آن استفاده کنند.

عملیات انهدام این مرکز بخشی از عملیات موسوم به «هیولای کوکی» بوده که هدایت آن را اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) و پلیس هلند برعهده داشته است.

تخمین زده می‌شود که این مرکز حدود هشتاد میلیون مدارک اعتباری متعلق به بیش از دو میلیون نفر را در اختیار داشت.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب