رهبر طالبان: در امور و مسائل داخلی ما دخالت نکنید

رهبر طالبان در پیام تبریک عید فطر گفته است به نفع افغانستان و سایر کشورهاست که «در مسائل و امور داخلی ما» مداخله نکنند. ایسنا: رهبر طالبان در پیام تبریک عید فطر گفته است به نفع افغانستان و سایر ک

رهبر طالبان در پیام تبریک عید فطر گفته است به نفع افغانستان و سایر کشورهاست که «در مسائل و امور داخلی ما» مداخله نکنند.


ایسنا: رهبر طالبان در پیام تبریک عید فطر گفته است به نفع افغانستان و سایر کشورهاست که «در مسائل و امور داخلی ما» مداخله نکنند.

به گزارش بی.بی.سی، پیام مفصل ۱۴ ماده‌ای عید "هبت‌الله آخوندزاده"، رهبر طالبان که به مناسبت عید فطر منتشر شده است، بر عدم مداخله جامعه جهانی در حکومتداری طالبان تاکید کرده و در آن آمده است: «همانگونه که افغانستان نمی‌خواهد در امور داخلی هیچ کشوری مداخله کند، تأکید می‌کند که دیگر کشورها نیز در مسایل و امور داخلی ما مداخله نداشته باشند که انجام این کار هم به نفع جهان و هم به نفع افغانستان است

در حالی که رویارویی حکومت طالبان با سازمان ملل در مورد کار زنان سبب خانه‌نشینی سایر کارکنان و تعطیلی موقتی برخی فعالیت‌های بشردوستانه در افغانستان شده است، رهبر طالبان تاکید کرده که «آبادی افغانستان مسئولیت خود افغان‌هاست، باید از دیگران امید نداشته باشیم».

او به ویژه تاکید کرده که «در این خصوص تاجران ملی و سرمایه‌داران کشور نسبت به دیگران ملکفیت بیشتر دارند که امارت اسلامی [طالبان] با آنان همکاری کامل و کمک می‌نماید.»



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب