کمک امارات متحده عربی مانع از بروز بحران اقتصادی شدید در پاکستان شد

اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان گفته است که امارات متحده عربی وثیقه‌ای به میزان یک میلیارد دلار برای پاکستان را تعهد کرده است. تعهد مالی امارات به صندوق بین‌المللی پول امکان می‌دهد تا بتواند با آزاد کر

اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان گفته است که امارات متحده عربی وثیقه‌ای به میزان یک میلیارد دلار برای پاکستان را تعهد کرده است. تعهد مالی امارات به صندوق بین‌المللی پول امکان می‌دهد تا بتواند با آزاد کردن یک میلیارد دلار برای پاکستان مانع از بروز یک بحران اقتصادی شدید در این کشور شود.


بی بی سی: اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان گفته است که امارات متحده عربی وثیقه‌ای به میزان یک میلیارد دلار برای پاکستان را تعهد کرده است.

تعهد مالی امارات به صندوق بین‌المللی پول امکان می‌دهد تا بتواند با آزاد کردن یک میلیارد دلار برای پاکستان مانع از بروز یک بحران اقتصادی شدید در این کشور شود.

صندوق بین‌المللی پول برای توافق با تامین این کمک از پاکستان خواسته بود وثیقه ارزی لازم را به دست آورد.

پیشتر، عربستان سعودی و چین هرکدام یک میلیارد دلار تعهد کرده بودند.

صندوق بین‌المللی پول در ماه نوامبر اعلام کرد که به دلیل دشواری پاکستان در بازپرداخت بدهی خود، از اعطای کمک بیشتر به این کشور خودداری می‌کند.

در پی توقف کمک صندوق، ذخایر ارزی پاکستان به سرعت به حد خطرناکی کاهش یافته و در حال حاضر تکافوی بیش از یک ماه واردات آن کشور را نمی‌کند.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب