غیبت خبرساز پاشینیان در مراسم تحلیف پوتین

رئیس پارلمان ارمنستان آلن سیمونیان اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور در مراسم روز سه شنبه تحلیف ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین حاضر نمی‌شود. فارس: رئیس پارلمان ارمنستان آلن سیمونیان اعلام کرد که نخست‌

غیبت خبرساز پاشینیان در مراسم تحلیف پوتین رئیس پارلمان ارمنستان آلن سیمونیان اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور در مراسم روز سه شنبه تحلیف ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین حاضر نمی‌شود.


فارس: رئیس پارلمان ارمنستان آلن سیمونیان اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور در مراسم روز سه شنبه تحلیف ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین حاضر نمی‌شود.

در حالی که سردی روابط ایروان و مسکو ادامه دارد، نیکول پاشینیان قرار نیست در مراسم تحلیف دور جدید ریاست جمهوری روسیه شرکت کند.

در شرایطی که مقامات روسیه طی هفته‌های اخیر بار‌ها به ارمنستان درباره تبدیل شدن به ابزار دست غرب هشدار داده‌اند، نخست‌وزیر ارمنستان در مراسم روز سه شنبه (فردا) تحلیف پوتین حاضر نمی‌شود.

چندی قبل، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا گفته بود، ارمنستان نقش ابزاری را برعهده دارد که غرب می‌خواهد با آن در قفقاز جنوبی آتش‌افروزی کند. به گفته او، «اهداف واشنگتن و بروکسل روشن است: می‌خواهند کل روابط بین روسیه و ارمنستان، اعم از امنیتی و اقتصادی را قطع کنند و ابزار‌های سازمان پیمان امنیت جمعی و اتحادیه اقتصادیه ارواسیا را تضعیف کنند».

رئیس پارلمان ارمنستان امروز در جمع خبرنگاران در ایروان اعلام کرد که نخست‌وزیر در مراسم هفتم می (۱۸ اردیبهشت) تحلیف ریاست جمهوری روسیه شرکت نمی‌کند.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب