اوکراین: ۲۸ پهپاد و ۳ موشک روسیه را ساقط کردیم

نیروی هوایی اوکراین از حمله شبانه روسیه به مناطق مختلف خبر داد و مدعی شد که ۲۸ پهپاد و سه موشک روسی را ساقط کرده است. فارس: نیروی هوایی اوکراین از حمله شبانه روسیه به مناطق مختلف خبر داد و مدعی ش

اوکراین: ۲۸ پهپاد و ۳ موشک روسیه را ساقط کردیم نیروی هوایی اوکراین از حمله شبانه روسیه به مناطق مختلف خبر داد و مدعی شد که ۲۸ پهپاد و سه موشک روسی را ساقط کرده است.


فارس: نیروی هوایی اوکراین از حمله شبانه روسیه به مناطق مختلف خبر داد و مدعی شد که ۲۸ پهپاد و سه موشک روسی را ساقط کرده است.

در شرایطی که نزدیک به دو سال و دو ماه از جنگ روسیه و اوکراین می‌گذرد، حملات پهپادی و موشکی مسکو خبرساز شده است.

بنا بر اعلام نیروی هوایی اوکراین، روسیه شامگاه جمعه (دیشب) به وقت محلی با پهپاد و موشک مناطق مختلف اوکراین را هدف قرار داد، اما با واکنش پدافند این کشور مواجه شد.

به ادعای اوکراین، این کشور توانست ۲۸ پهپاد انتحاری کامیکازه و ۳ موشک کروز روسیه را ساقط کند.

گفته می‌شود که روسیه از بلگورود، ساراتوف و دریای سیاه در مجموع با ۳۲ پهپاد و چندین فروند موشک مناطقی از خارکیف، کی‌یف و دیگر نقاط اوکراین را هدف قرار داد که در خارکیف ۶ نفر کشته و ۱۱ تن زخمی شدند.

حمله پهپادی و موشکی روسیه در شرایطی انجام شد که جنگ اوکراین از ۵ اسفند ۱۴۰۰ (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گفته نیروی هوایی اوکراین، موشک‌ها و پهپاد‌هایی که به کی‌یف حمله کرده بودند، ساقط شدند و این حملات در پایتخت تلفاتی بر جا نگذاشت.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب