انگلیس: تمام تلاش خود را برای اجرای قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت بکار می‌بندیم

معاون وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد که دولت لندن تمام تلاش خود را برای اجرای کامل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برقراری آتش‌بس فوری در غزه به کار خواهد بست. ایرنا: معاون وزیر امور

انگلیس: تمام تلاش خود را برای اجرای قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت بکار می‌بندیم معاون وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد که دولت لندن تمام تلاش خود را برای اجرای کامل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برقراری آتش‌بس فوری در غزه به کار خواهد بست.


ایرنا: معاون وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد که دولت لندن تمام تلاش خود را برای اجرای کامل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برقراری آتش‌بس فوری در غزه به کار خواهد بست.

«اندرو میچل» طی سخنانی در نشست ویژه مجلس عوام انگلیس درباره اوضاع غزه، مدعی شد: بریتانیا مدت‌هاست که خواستار توقف فوری درگیری‌ها برای آزادسازی ایمن گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) و رسیدن کمک‌های بیشتر به داخل غزه است.

این دیپلمات انگلیسی با بیان اینکه جامعه جهانی باید از فرصت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره غزه استفاده کند، افزود: ما می‌خواهیم شاهد توقف فوری و پایدار درگیری‌ها باشیم به‌نحوی که امکان آزادی امن گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) و رسیدن کمک‌های بیشتر به غزه فراهم شود؛ این همان چیزی است که قطعنامه شورای امنیت خواستار آن است و دولت ما بر اجرای هرچه سریع‌تر آن متمرکز است.

وی اضافه کرد: قطعنامه شورای امنیت همچنین پیام روشنی را مبنی بر لزوم رعایت حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط همه طرف‌های درگیر و افزایش فوری ارسال کمک‌ها ارسال می‌کند. این امر مستلزم برداشتن همه موانعی است که مانع انتقال کمک‌ها به داخل غزه شده است.

میچل با بیان اینکه «غیرنظامیان فلسطینی با یک بحران انسانی ویرانگر و فزاینده در غزه روبرو هستند»، افزود که دولت همچنان این پیام‌ها را در تماس‌های خود با اسرائیل تکرار می‌کند و در حال بررسی همه راه‌ها برای رساندن کمک‌های زمینی، دریایی و هوایی است.

وی مدعی شد: ما می‌خواهیم اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در صلح و امنیت زندگی کنند. توقف فوری درگیری‌ها که منجر به آتش بس پایدار شود، بهترین راه برای دستیابی به یک صلح پایدار است. ما به کار روی عناصر اصلی مورد نیاز برای موفقیت چنین فرآیندی ادامه می‌دهیم.

معاون وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد: ما همچنین می‌خواهیم شاهد حذف ظرفیت حماس برای حمله به اسرائیل باشیم. حماس دیگر نمی‌تواند در غزه باقی بماند. در نهایت، ما باید یک افق سیاسی به فلسطینی‌ها ارائه دهیم که مسیری معتبر و غیرقابل بازگشت به سوی راه حل دو دولتی را فراهم کند.

میچل با بیان اینکه قطعنامه اخیر شورای امنیت، این راه‌حل را تضمین نمی‌کند، افزود:، اما این قطعنامه گامی رو به جلو است و دولت از هیچ تلاشی برای ایجاد این فرصت دریغ نخواهد کرد. ما می‌خواهیم حرکت برگشت ناپذیری به سوی صلح پایدار ایجاد کنیم.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب