آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را به بهانه اینکه تسهیل کنندگان مالی و قاچاقچیان غیرقانونی ماده مخدر «کپتاگون» در حکومت بشار اسد در سوریه هستند، تحریم کرد. ایرنا: وزارت خزانه داری آمر

آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد وزارت خزانه داری آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را به بهانه اینکه تسهیل کنندگان مالی و قاچاقچیان غیرقانونی ماده مخدر «کپتاگون» در حکومت بشار اسد در سوریه هستند، تحریم کرد.


ایرنا: وزارت خزانه داری آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را به بهانه اینکه تسهیل کنندگان مالی و قاچاقچیان غیرقانونی ماده مخدر «کپتاگون» در حکومت بشار اسد در سوریه هستند، تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) ۱۱ فرد و نهاد حامی حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه که از طریق تسهیل نقل و انتقالات مالی غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر از این رژیم حمایت می‌کردند، تحریم کرد.»

وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: «سوریه به تولیدکننده و صادرکننده پیشرو کپتاگون تبدیل شده است. این ماده یک محرک از نوع آمفتامین بسیار اعتیادآور است که به طور غیرقانونی در سراسر خاورمیانه و اروپا قاچاق می‌شود.»

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «رژیم اسد به استفاده از طرح‌های مختلف برای فرار از تحریم‌ها و ادامه کارزار سرکوب طولانی‌مدت خود علیه شهروندان سوریه، از جمله قاچاق مواد مخدر غیرقانونی، بهره‌برداری از مبادلات ارزی و استفاده از تجارت‌های به ظاهر مشروع ادامه می‌دهد.»

این مقام آمریکایی ادامه داد: آمریکا همچنان متعهد به پاسخگو ساختن افرادی است که به دنبال حمایت از این فعالیت مالی غیرقانونی هستند که به ضرر مردم سوریه است.

پیش از این، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ برابر با ۲۶ مارس ۲۰۲۴ در تداوم سیاست‌های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن) حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. تحریم‌های جدید آمریکا شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش را که در لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده اند و در تسهیل حمل و نقل کالا و تراکنش‌های مالی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوثی‌ها و حزب الله فعالیت می‌کنند، تحریم می‌کند.

بر اساس اعلام و ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، «این ششمین دور تحریم‌ها است که شبکه ساعد الجمال، تسهیل‌کننده مالی حوثی‌های مستقر در ایران را هدف قرار می‌دهد و گام دیگری در یک عملیات هماهنگ برای ایجاد اخلال در امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلام و نیرو‌های وابسته به آن مانند گروه تروریستی حوثی‌ها است.»



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب