ورود هیات طالبان به منطقه آزاد تجاری چابهار برای ارزیابی افزایش ترانزیت و صادرات

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار گفت: هیات اقتصادی و فنی کشور افغانستان (طالبان) برای بازدید از ظرفیت‌های تجاری و سرمایه گذاری بندر و منطقه آزاد چابهار وارد این منطقه شدند و قرار اس

ورود هیات طالبان به منطقه آزاد تجاری چابهار برای ارزیابی افزایش ترانزیت و صادرات مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار گفت: هیات اقتصادی و فنی کشور افغانستان (طالبان) برای بازدید از ظرفیت‌های تجاری و سرمایه گذاری بندر و منطقه آزاد چابهار وارد این منطقه شدند و قرار است کلنگ‌زنی چند پروژه مسکونی، تجاری و هتلینگ در این سفر انجام شود.


ایرنا: مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار گفت: هیات اقتصادی و فنی کشور افغانستان (طالبان) برای بازدید از ظرفیت‌های تجاری و سرمایه گذاری بندر و منطقه آزاد چابهار وارد این منطقه شدند و قرار است کلنگ‌زنی چند پروژه مسکونی، تجاری و هتلینگ در این سفر انجام شود.

اکبر باور اظهارکرد: هیات اقتصادی و فنی و «حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در کابل، جهت کلنگ زنی برخی پروژه‌های مسکونی، تجاری و هتلینگ از سوی شرکت ستارگان مهاجر خراسان، وارد منطقه آزاد و بندر چابهار شدند.

وی ادامه داد: «حفیظ الله سلطانی» مدیرعامل شرکت ستارگان مهاجر خراسان و جمعی از فعالان اقتصادی افغانستانی از شهر مشهد مقدس نیز این هیات را همراهی می‌کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار گفت: اعضای این هیات شامل نمایندگان وزارت‌های صنعت و تجارت، ترانسپورت و هوانوردی، دارایی و امور خارجه و همچنین معاونت اقتصادی نخست‌وزیری هیات حاکمه افغانستان است.

وی تصریح کرد: هیات طالبان ظرفیت‌ها و امکانات منطقه آزاد و بندر چابهار ایران را برای افزایش ترانزیت و صادرات افغانستان ارزیابی خواهد کرد و همچنین در مورد عملی شدن مواد توافق‌هایی که در سفر اخیر «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان به ایران صورت گرفته، با مقام‌های ایران بحث و گفت‌وگو خواهد شد.


منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب