وزیر خارجه: حامل دعوت رسمی رئیسی از بشار اسد برای دیدار رسمی از ایران بودم

حسین امیرعبداللهیان در سفر به دمشق گفت: امروز حامل دعوت رسمی و کتبی آقای رئیسی از بشار اسد برای دیدار رسمی از ایران بودم. خرسندیم روابط دو کشور روز به روز استوارتر و عمیق‌تر می‌شود و این امر تاثیر مثب

وزیر خارجه: حامل دعوت رسمی رئیسی از بشار اسد برای دیدار رسمی از ایران بودم حسین امیرعبداللهیان در سفر به دمشق گفت: امروز حامل دعوت رسمی و کتبی آقای رئیسی از بشار اسد برای دیدار رسمی از ایران بودم. خرسندیم روابط دو کشور روز به روز استوارتر و عمیق‌تر می‌شود و این امر تاثیر مثبتی بر تحولات منطقه و مناسبات دو کشور در راستای منافع مردم دو کشور دارد.


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در رأس هیأتی و در دومین مقصد سفرش به منطقه در دمشق حضور دارد عصر امروز (یکشنبه) ۲۲ بهمن ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک حضور یافت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در دمشق و دیدارش با بشار اسد عنوان کرد: در دیدار با آقای اسد در خصوص آخرین تحولات منطقه دیدگاه‌های ایران و سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در گفت‌وگو با فیصل المقداد علاوه بر مباحث منطقه‌ا‌ی و بین‌المللی بر ضرورت پیگیری توافقات روسای جمهور دو کشور تأکید کردیم.

وزیر خارجه بیان کرد: اطمینان داریم با توجه به اراده رهبران دو کشور و همچنین تلاش‌های هیأت وزیران سوریه و ایران در آینده نزدیک شاهد پیشرفت‌های قابل توجه در همکاری‌های متنوع از جمله اقتصادی، تجاری و صنعتی و گردشگری بین دو کشور خواهیم بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: امروز حامل دعوت رسمی و کتبی آقای رئیسی از بشار اسد برای دیدار رسمی از ایران بودم. خرسندیم روابط دو کشور روز به روز استوارتر و عمیق‌تر می‌شود و این امر تاثیر مثبتی بر تحولات منطقه و مناسبات دو کشور در راستای منافع مردم دو کشور دارد.


منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب