«شاهزاده ایرانی» به دنبال انتقام از اسطوره؛ اوسالیوان: «وفایی باید یاد بگیرد که ساکت بماند»

حسین وفایی، اسنوکرباز برجسته ایرانی می‌گوید که «شانس انتقام گرفتن» از رونی اوسالیوان، مدافع قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان را در دور دوم این مسابقات، پیدا کرده است. این بیلیاردباز ایرانی پارسال گفته بود

حسین وفایی، اسنوکرباز برجسته ایرانی می‌گوید که «شانس انتقام گرفتن» از رونی اوسالیوان، مدافع قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان را در دور دوم این مسابقات، پیدا کرده است. این بیلیاردباز ایرانی پارسال گفته بود که بازنشسته شدن اوسالیوان که هفت بار قهرمان جهان شده است، «به نفع این ورزش نیست.» اوسالیوان انگلیسی، اخیرا گفته بود که وفایی باید «یاد بگیرد که ساکت بماند.»


بی بی سی: حسین وفایی، اسنوکرباز برجسته ایرانی می‌گوید که «شانس انتقام گرفتن» از رونی اوسالیوان، مدافع قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان را در دور دوم این مسابقات، پیدا کرده است.

وفایی که به «شاهزاده ایرانی» معروف است، در دور اول مسابقات به رغم این که دیشب ۴-۵ از دینگ جونهویی عقب افتاده بود، صبح امروز (دوشنبه ۱۷ آوریل) توانست به مسابقه برگردد و در پایان این حریف چینی را ۶-۱۰ شکست داد.

این بیلیاردباز ایرانی پارسال گفته بود که بازنشسته شدن اوسالیوان که هفت بار قهرمان جهان شده است، «به نفع این ورزش نیست.»

اوسالیوان انگلیسی، اخیرا گفته بود که وفایی باید «یاد بگیرد که ساکت بماند.»

وفایی که نفر ۲۳ اسنوکر جهان است، گفت: «او اسطوره ورزش ماست، ولی فقط وقتی که خوابیده، آدم خوبی است.»

«او قبلا به من بی‌احترامی کرده و حالا خدا فرصت انتقام را در اختیارم قرار داده و الان همه چیز به خودم بستگی دارد. اگر می‌خواهم قهرمان جهان شوم باید مقابل او بایستم. همگی از همین الان ذرت بوداده سفارش دهید.»

دیدار این دو نفر روز جمعه ساعت دو و نیم بعد از ظهر به وقت بریتانیا (۵ بعد از ظهر به وقت تهران) در تئاتر کروسیبل شفیلد برگزار می‌شود.

وفایی پس از موفقیت در بازی‌های انتخابی توانست برای دومین بار به مسابقات قهرمانی جهان برسد، او با عملکردی درخشان نخستین پیروزی خود در این تورنمنت را جشن گرفت.

ورزشکار ۲۸ ساله ایرانی امروز چهار فریم نخست بازی را فقط در ۴۳ دقیقه برد تا ۵-۸ از حریف جلو بیفتد، سپس هم در میان تشویق تماشاگرانی که ایستاده برای او دست می‌زدند، مسابقه را برد.

با در نظر گرفتن این که وفایی در آخرین مسابقه با اوسالیوان تونست اکتبر ۲۰۲۱ او را در مسترز آلمان ۰-۵ شکست دهد، این بازی بدون شک با حساسیت بالایی برگزار خواهد شد.

وفایی به بی‌بی‌سی گفت: «رونی اوسالیوان یک اسطوره تمام عیار است. واقعا بازیکن خوبی است و من روی میز بازی برایش احترام زیادی قائلم.»

«به خاطر اتفاقاتی که در گذشته افتاده این مسابقه بزرگی خواهد شد. شنیده‌ام چند روز قبل راجع به من حرف زده و گفته باید یاد بگیرم که ساکت بمانم.»

«ما اسنوکر بازی می‌کنیم، اما شیوه حرف زدن او زمخت است، انگار بوکس بازی می‌کنیم. اگر می‌خواهیم این ورزش پیشرفت کند باید به هم احترام بگذاریم. او دیگر چیزی برای ثابت کردن در این ورزش ندارد و همین حالا هم تمام افتخارات را بدست آورده است.»



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب