رئیس کل دادگستری کرمان: دنبال قضایی کردن مسائل مربوط به دانشگاه‌ها و دانشجویان نیستیم / قریب به اتفاق موارد مربوط به کشف حجاب، با تذکر و برخورد‌های ایجابی برطرف خواهد شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سیاست ما در قوه قضاییه این است که موارد مربوط به دانشجویان و دانشگاه‌ها قضایی نشود و بخش عمده مدیریت این موارد با ظرفیت‌های موجود در دانشگاه ها صورت گیرد که این سیاست

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سیاست ما در قوه قضاییه این است که موارد مربوط به دانشجویان و دانشگاه‌ها قضایی نشود و بخش عمده مدیریت این موارد با ظرفیت‌های موجود در دانشگاه ها صورت گیرد که این سیاست تاکنون نیز به خوبی جواب داده است.


ایسنا: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سیاست ما در قوه قضاییه این است که موارد مربوط به دانشجویان و دانشگاه‌ها قضایی نشود و بخش عمده مدیریت این موارد با ظرفیت‌های موجود در دانشگاه ها صورت گیرد که این سیاست تاکنون نیز به خوبی جواب داده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی ۲۸ فروردین ماه در دیدار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان و جیرفت اظهار کرد: در حوزه مسائل دانشجویی همواره تعامل و همفکری بین نیروهای انتظامی، امنیتی و قضایی با مسئولان دانشگاهی مد نظر قرار داشته است.

وی با اشاره به این مطلب که مسائل مطرح شده درباره بی حجابی در ادامه فتنه‌های گذشته دشمنان مطرح شده، بیان کرد: نمی توان گفت فتنه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام شده، زیرا هر روز به هر بهانه‌ای فراخوان و تجمعی را مطرح می‌کنند و به دنبال آن هستند که فضای دانشگاه ها را سیاسی کرده و برای نظام چالش ایجاد کنند و از سوی دیگر اجازه ندهند دانشجویان در فضای آرام به تحصیل خود ادامه دهند.

حمیدی با بیان اینکه به یقین همه توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد، تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر علی رغم اینکه استان کرمان هدف تمرکز ضد انقلاب بود، بر مبنای تدابیر انجام شده کمترین مشکلات را در فضای عمومی و دانشگاه‌ها داشته ایم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به اعمال نظارت های قانونی در دانشگاه ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان دستگاه قضایی، هرجایی که نیاز به کمک و همفکری باشد، همکاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توسعه عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی در جامعه تاکید بر اقدامات ایجابی است، تصریح کرد: قریب به اتفاق موارد مربوط به کشف حجاب، با تذکر و برخوردهای ایجابی برطرف خواهد شد.

حمیدی، تشویق افراد محجبه و فعال در حوزه های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: اینگونه اقدامات تشویقی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب بسیار موثر خواهد بود. وی در پایان از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای توسعه سلامت جامعه تقدیر کرد.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب