مرادی، نماینده مجلس: رویکردهای سلبی و امنیتی در مسئله حجاب باعث ایجاد فضای دوقطبی درکشور می‌شود

نماینده مرم بندرعباس در مجلس گفت: ترویج حجاب با استفاده از ظرافت های فرهنگی، ادبیات فاخر و سخنان شایسته قطعاً مورد استقبال عموم مردم قرار خواهد گرفت. ایلنا: احمد مرادی در نشست علنی امروز (یکشنبه

نماینده مرم بندرعباس در مجلس گفت: ترویج حجاب با استفاده از ظرافت های فرهنگی، ادبیات فاخر و سخنان شایسته قطعاً مورد استقبال عموم مردم قرار خواهد گرفت.


ایلنا: احمد مرادی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی با تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تشکر از حضور آحاد مردم در راهپیمایی روز قدس،در نطق خود گفت: سال ۱۴۰۱ با همه سختی ها و حوادث تلخ به پایان رسید و سال ۱۴۰۲ با تقارن" بهار قرآن" ماه مبارک رمضان به امید تحول و آینده بهتر برای مردم ایران اسلامی شروع شده است.

نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر درمجلس ادامه داد:شعار امسال مقام معظم رهبری حول "مهار تورم و رشد تولید" رقم خورده است، تورمی که می تواند اخلاق،فرهنگ ،معیشت و امنیت مردم را مورد تهدید جدی و بنیادین قرار دهد.

وی افزود:حرکت عملی و جهادی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری ،نیازمند اقداماتی از قبیل اصلاح روابط خارجی و مردمی سازی اقتصاد داخلی است.

مرادی با اشاره به مسئله حجاب مطرح کرد:در باب "حجاب" با توصیه و ضرورت رعایت واجب الهی و با نگاه به اینکه حجاب در طول تاریخ تمدن این سرزمین وجود داشته است و ترویج حجاب با استفاده از ظرافت های فرهنگی،ادبیات فاخر و سخنان شایسته و منطقی؛ قطعاً مورد استقبال عموم مردم قرار خواهد گرفت و استفاده از رویکردهای سلبی ،امنیتی باعث ایجاد فضای دوقطبی در کشور می‌شود و دوقطبی شدن در جامعه خاستگاه دشمنان ایران است.

این نماینده مردم درمجلس یازدهم با تاکید بر روابط با همسایگان در سیاست خارجی افزود: در سیاست خارجی ارتباط با دنیا و تنش زدایی با حفظ استقلال کشور می تواند بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، احیای رابطه با کشور عربستان در این دولت و سایر کشورهای عربی خوشایند مردم بوده و ادامه این روند می‌تواند مسیر دستیابی به برجام را کوتاهتر کند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بالا رفتن قیمت خودرو،بیان کرد:"خودرو" در کشور متاسفانه به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده و دست یافتن غالب مردم به این موضوع را غیرممکن کرده است؛ اندک افرادی هم بلاجبار و تحمیل هزینه های گزاف از خودروهای بی کیفیت داخلی استفاده کنند؛ این شیوه یعنی بروز رانت ،فساد و تبعیض و بی عدالتی در جامعه و اجحاف در حق مردم که نتوانند از خودروهای باکیفیت خارجی استفاده کنند.

مرادی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در انتخابات پیش روی مجلس و ضرورت مشارکت مردم که ضامن اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند؛ بهبود وضعیت اقتصادی کشور از یک طرف مورد انتظار است و از طرف دیگر دعوت از نخبگان و دلسوزان نظام با هر گرایش فکری و حزبی است که در این رقابت ها شرکت داشته باشند و با حضور خود مردم را امیدوار کنند که با انتخاب خود زمینه حضور نمایندگان توانا در مجلس را می توانند فراهم سازند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم مطرح کرد:طبق قانون اساسی دولت بایستی در سال، یک میلیون شغل و مسکن را برای مردم فراهم سازد؛ متاسفانه دولت در این زمینه موفق عمل نکرده است و اشتغال برای جوانان یک درد بی درمان شده و با افزایش قیمت مصالح، خرید یا ساخت مسکن به آرزو تبدیل شده است، دولت باید به این موضوع ورود کند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش تاکید کرد: به وزیر راه و شهرسازی تذکر و اخطار می دهم چنانچه جاده حاجی آباد به اتمام نرسد، هر روز ترافیک سنگین و تصادف منجر به فوت و جرح را شاهد هستیم؛ جاده کهورستان به لارستان کماکان خانواده ها را با مرگ عزیزان داغدار می کند؛ مردم جزیره ابوموسی هم به شدت از نحوه و کاهش ترابری هوایی از بندرعباس به ابوموسی و بالعکس گلایه‌مند هستند و مردم این جزیره جزو مرزداران واقع این کشور هستند.

وی خطاب به وزیر نیرو تاکید کرد:مشکلات چندین ساله آب شرب در جزیره قشم با توجه به قول‌های داده شده را حل کنید؛ آب شرب و آشامیدنی سالم در جزیره قشم با توجه به پتانسیل دریا و با شیرین سازی آب ،حق این مردم است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه به دولت متذکر می‌شوم که جزیره شهیدپرور هرمز را دریابید! افزود:علی رغم تاکید مقام معظم رهبری مردم کماکان چشم انتظار دریافت خدمات از دولت هستند. فقر و بیکاری در این جزیره بیداد می‌کند.

مرادی با بیان اینکه بندرعباس به عنوان پایتخت اقتصادی کشور برای مردم هرمزگان جز فلاکت و بدبختی عایدی نداشته است؛در ادامه مطرح کرد: بنگاه‌های اقتصادی در ایفای مسئولیت اجتماعی به حداقل‌ها با هزاران ملت اکتفا می‌کنند، اشتغال نیروهای بومی به سختی و بعضا غیر ممکن شده است قول رئیس جمهور در سفر استانی در حذف مدیران پروازی و استفاده از ظرفیت‌های نیروهای بومی در ترکیب هیئت های مدیره صنایع، پالایشگاه ها و مناطق آزاد فقط در حد حرف و شعار های تکراری باقی مانده است.

نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر درمجلس تصریح کرد:معلمان، کارگران و بازنشستگان جزوه شریف‌ترین و مظلوم ترین اقشار جامعه هستند، متاسفانه هیچگاه دولت ها در جهت رفع مشکلات معیشتی آنان قدم های اساسی برنداشته اند و ضرورت دارد مجلس شورای اسلامی ،دولت را موظف نماید تا به هر طریق ممکن مشکلات این عزیزان را حل و فصل کند.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب