سخنگوی وزارت خارجه: تلاش کردیم با ابتکار عمل‌های دیپلماتیک بر تنش‌های اخیرا با باکو غلبه کنیم؛ خوشبختانه شاهد موفقیت نسبی در این روند هستیم / اسرائیل یکی از دشمنان ایران و جمهوری آذربایجان است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اقدامات اسرائیل در جمهوری آذربایجان گفت: روابط ایران و آذربایجان دشمنانی دارد و رژیم صهیونیستی یکی از دشمنان دو کشور است. این رژیم به دلیل اینکه راهبرد امنیت ملی و بقا و

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اقدامات اسرائیل در جمهوری آذربایجان گفت: روابط ایران و آذربایجان دشمنانی دارد و رژیم صهیونیستی یکی از دشمنان دو کشور است. این رژیم به دلیل اینکه راهبرد امنیت ملی و بقا و حیات خودش را در ایجاد و دامن زدن به بی ثباتی و ناامنی در منطقه و جهان اسلام تعریف کرده.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اقدامات اسرائیل در جمهوری آذربایجان گفت: روابط ایران و آذربایجان دشمنانی دارد و رژیم صهیونیستی یکی از دشمنان دو کشور است. این رژیم به دلیل اینکه راهبرد امنیت ملی و بقا و حیات خودش را در ایجاد و دامن زدن به بی ثباتی و ناامنی در منطقه و جهان اسلام تعریف کرده. رویکرد این رژیم نه تنها در ارتباط با روابط ایران و آذربایجان و بلکه در ارتباط با کلیت مناسبات کشورهای اسلامی رفتاری توأم با تلاش برای ایجاد تفرقه و بی ثباتی و دامن زدن به اختلافات است.

ناصر کنعانی گفت: تأکید ایران تمرکز بر حسن همسایگی و روابط توأم با مناسبات دوستانه و احترام متقابل و تمرکز بر منافع مشترک است با درک همین نگرانی‌ها که عده‌ای از ایحاد اختلاف بین دو کشور سود می‌برند ایران در روند دیپلماتیک تلاش کرد با ابتکار عمل‌های دیپلماتیک در تنش‌هایی که اخیرا در روابط دو کشور رخ داد بر این تنش‌ها غلبه و رویکرد سیاسی و دیپلماتیک را برای مدیریت روابط استفاده کرد خوشبختانه شاهد موفقیت نسبی در این روند هستیم.

او افزود: سه دور گفت‌وگوهای تلفنی وزرای خارجه تحول مثبتی بود که ما را به رویکرد مشترکی برای غلبه بر وضعیت موجود و تنش زدایی بین دو کشور رسیدم و بر آن مبنا اقدامات و گام‌هایی تعریف شده که در این مسیر حرکت می‌کنیم و امیدواریم بر مشکلات و سوءتفاهمات غلبه و روابط دو کشور که ضروری است مبتنی بر سیاست حسن همسایگی است به روند طبیعی مناسبت و سودمند خود هدایت کنیم. در این مسیر تلاش کرده و به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب