رئیس کل دادگستری یزد:‌ آمرین به معروف تحت حمایت دستگاه قضایی هستند

رئیس کل دادگستری استان یزد در خصوص حمایت از آمرین به معروف گفت:‌ دستگاه قضایی در چارچوب قانون، حامی آمرین به معروف و ناهیان از منکر است فارس: غلامعلی دهشیری در نشست با اعضای ستاد امر به معروف یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد در خصوص حمایت از آمرین به معروف گفت:‌ دستگاه قضایی در چارچوب قانون، حامی آمرین به معروف و ناهیان از منکر است


فارس: غلامعلی دهشیری در نشست با اعضای ستاد امر به معروف یزد، با تقدیر از بانوان خط مقدم تذکر لسانی حجاب در ایام عید نوروز اظهار کرد: آمرین به معروف در خط مقدم پاسداری از ارزشهای دینی و اعتقادات اسلامی می باشند که از این منظر، تلاش آنها مأجور درگاه الهی و مورد حمایت حاکمیت اسلامی است.

وی ارائه چندین هزار تذکر لسانی هوشمندانه، اخلاق مدار و ارزشمند در ایام عید را اقدامی قابل تحسین و تقدیر دانست و افزود: باید بازخورد های بسیار خوب از مردم و میهمانان نوروزی در پی تذکرات لسانی که حاکی از اقدام دقیق، حرفه ای و برنامه ریزی شده ستاد امر به معروف با حضور نیروهای آموزش دیده بوده را برای مردم متدین دارالعباده که دل در گرو عفاف و حجاب دارند، تبیین و تشریح کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، شکل گیری چند برخورد جزئی متجاهرین به عدم رعایت حجاب با آمرین به معروف را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: بازخورد‌های شیرین و خاطرات ماندگار به جا مانده از سفر سایر هم میهنان به یزد نباید تحت الشعاع این چند برخورد جزئی قرار گیرد چراکه در انبوه این کار گسترده، شکل گیری این مقدار تنش، طبیعی است که متأسفانه با رسانه‌ای شدن موضوع و سوء استفاده برخی از معاندین و البته برخی از موضع گیری‌های افراد داخلی بیش از آنچه بود، سیاه نمایی و بزرگ جلوه داده شد.

وی تصریح کرد:‌ اگر بنا به رسانه ای شدن باشد ابتدا باید بازخوردهای خوب مردم و حتی تعداد زیادی از میهمانان نوروزی که از برخورد خوب و نوع تذکر لسانی زیبای آمرین به معروف تشکر می کردند، رسانه ای شود.

این مقام قضایی، با بیان این‌که امر به معروف و حجاب از واجبات الهی و مورد تأکید حاکمیت اسلامی است، گفت:‌ آنچه مسلم است باید در انجام فریضه امر به معروف نیز وجهه خوب و زیبا، ارتباطات اجتماعی ارزشمند و جنبه مثبت تبلیغ و تبیین شود.

وی بیان داشت:‌ امر به معروف و نهی از منکر، احیاگر دیگر فرایض است منتها تفاوت آن با دیگر واجبات این است که آنها تعبدی هستند که در آن تکلیف به انجام در هر حال وجود دارد اما در امر معروف توجه به تاثیر پذیری در یک واجب که تشخیص آن با آمربه معروف و ناهی از منکر است

رئیس کل دادگستری، کلان نگری، سعه صبر و انجام امور به صورت مدبرانه را خواستار شد و بیان کرد: دشمن به دنبال ایجاد شکاف و انشقاق اجتماعی است و نباید با اقدامات نسنجیده این فرصت را در اختیار دشمن قرار داد، اگر قرار به استفاده از ظرفیت رسانه باشد، باید بوسه فرد به اصطلاح شل حجاب از چادر آمر به معروف رسانه ای شود نه آن برخورد کذایی که تبعات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی آن سالها در ذهن ها خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب در کنار ضرورت التزام به شعائر دینی به حفظ اتحاد ملی و صیانت از امنیت کشور است که باید این مسئله، راهبرد اصلی همه در انجام امور قرار گیرد.

دهشیری یادآور شد: دعوت به دین و التزام و پایبندی به شعائر اسلامی با اخلاق حسنه و برخورد مناسب صورت می گیرد و نباید بر قوه قهریه تکیه کرد.

وی گفت: در مسئله حجاب برای 32 دستگاه حدود 310 وظیفه دیده شده است که باید برای آن کم کاری ها نیز برنامه داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: حجاب امروز به سلاح دشمن تبدیل شده لذا انتظار است بتوان با برخورد های خوب، سیاست گذاری های دقیق و برنامه ریزی حرفه ای این سلاح را از دشمن گرفت.

گفتنی است، در این نشست بیش از 2 ساعت رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و چند تن از مقام های قضایی پای درد و دل اعضای ستاد امر به معروف و بانوان سرگروه تذکر لسانی عفاف و حجاب نشستند و به سئوالات و ابهامات آنان پاسخ دادند . به حمایت قاطع از آمران به معروف و ناهیان از منکر تأکید کردند.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب