فرمانده سپاه بیت المقدس: محلات اسلامی کردستان به ۳۴۸ مورد افزایش می یابد

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اعلام کرد: سال گذشته برنامه‌هایی با مضامین محلات اسلامی در ۲۴۴ محله شناسایی شده استان اجرا شد که امسال با افزایش ۱۰۴ محله دیگر، تعداد محلات به ۳۴۸ محله افزایش خواهد یاف

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اعلام کرد: سال گذشته برنامه‌هایی با مضامین محلات اسلامی در ۲۴۴ محله شناسایی شده استان اجرا شد که امسال با افزایش ۱۰۴ محله دیگر، تعداد محلات به ۳۴۸ محله افزایش خواهد یافت.


مهر: فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: سال گذشته ۲۴۴ محله اسلامی در استان شناسایی شد که امسال ۱۰۴ محله دیگر نیز به این تعداد افزوده می شود.

سردار سیدصادق حسینی شنبه شب در همایش محلات اسلامی استان کردستان که در حسینیه ستاد سپاه بیت‌المقدس برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته شورای محلات اسلامی در استان کردستان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و جانشینی استاندار راه‌اندازی شده است.

وی افزود: نقش محوری مساجد در ارتقای فرهنگی و اجتماعی محلات از جمله مواردی است که اگر به این مهم توجه شود شاهد تحقق محلات اسلامی خواهیم بود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: برای تحقق محله اسلامی باید از افراد معتمد و صاحب‌نفوذ در محلات، نخبگان، دانشجویان و جوانان بهره گرفت و آنها را در این موضوع دخالت داد.

سردار حسینی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند باید میدان را برای نقش‌آفرینی مردم مهیا کرد و این اهتمام در کردستان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما در طول ۴۴ سال نقش مردم را در میادین مختلف از جمله پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی، سازندگی و گروه‌های جهادی و حضور در حوادث و بلایای طبیعی تجربه کرده‌ایم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: اگر تعالیم اسلامی را با استفاده از همه ظرفیت‌ها در محلات پیاده کنیم آنگاه محلات به معنای واقعی کلمه اسلامی خواهند شد.

سردار حسینی هدف محلات اسلامی را، ایجاد حرکت عمومی در جامعه، الگوسازی در مدیریت جامعه و تربیت جوانان، مدیریت‌پروری، پویایی نظام انقلابی، به منصه ظهور گذاشتن افزایش کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و افزایش پیوند دولت و مردم عنوان کرد.

وی ایجاد روحیه آرمانگرایی و انجام کارهای بزرگ، سازماندهی جمع کثیری از جوانان، تقویت و نشاط و امیدآفرینی در بین جوانان، تقویت فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه و تقویت بعد نهادی مردم را از دیگر اهداف محلات اسلامی برشمرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اعلام کرد: سال گذشته برنامه‌هایی با مضامین محلات اسلامی در ۲۴۴ محله شناسایی شده استان اجرا شد که امسال با افزایش ۱۰۴ محله دیگر، تعداد محلات به ۳۴۸ محله افزایش خواهد یافت.

سردار حسینی افزود: رعایت حجاب اسلامی وظیفه همگانی است و قطعاً با استفاده از همه ظرفیت‌ها این موضوع نیز برطرف خواهد شد.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب