دادستان اردبیل: کاهش بودجه فرهنگی در افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی نمایان است / دشمن در شبکه‌های رسانه‌ای از جمله اینترنشنال و من و تو سعی در خاموش کردن نور الهی در زندگی مردم در جامعه اسلامی دارند

در نشست هم اندیشی مبلغین با موضوع جهاد تبیین با محوریت عفاف و حجاب، در سخنانی اظهار کرد: دشمن در شبکه‌های رسانه‌ای از جمله اینترنشال، من و تو، کلمه و ایران آزاد سعی در خاموش کردن نور الهی در زندگی مرد

در نشست هم اندیشی مبلغین با موضوع جهاد تبیین با محوریت عفاف و حجاب، در سخنانی اظهار کرد: دشمن در شبکه‌های رسانه‌ای از جمله اینترنشال، من و تو، کلمه و ایران آزاد سعی در خاموش کردن نور الهی در زندگی مردم در جامعه اسلامی هستند غافل از اینکه نور خدا خاموش ناشدنی است لذا در مقابل این هجمه دشمن باید تبیین صورت گیرد و با جدال احسن حقایق را بیان کرد.


مهر: دادستان اردبیل گفت: کاهش بودجه فرهنگی و عدم اولویت بخشی به مسائل فرهنگی عامل مؤثر در افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی است.

سید عبدالله طباطبایی بعد از ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی مبلغین با موضوع جهاد تبیین با محوریت عفاف و حجاب، در سخنانی اظهار کرد: شعار سال طی چند سال اخیر به مسائل اقتصادی اشاره داشته اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب این امر به معنای غفلت از مسائل فرهنگی نیست.

وی مسائل اقتصادی را تحت الشعاع دیگر مسائل اجتماعی در جامعه عنوان کرد و گفت: اقتصاد مسائل زیادی را تحت الشعاع قرار داد و در حقیقت مسائل اقتصادی منفعل از مسائل دیگر اعم از فرهنگ در جامعه است.

دادستان اردبیل گفت: در برخی تصمیمات کشوری متأسفانه با تاکید بر اینکه سفره و معیشت مردم مهم است، مسائل فرهنگی را در حاشیه قرار داده و بودجه فرهنگی را تاحد چشمگیری کاهش دادند که خروجی این بی توجهی به فرهنگ را در فتنه سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت بخشی به مسائل فرهنگی باید در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد افزود: به هر میزان توجه و اهمیت به اصول و ارزش‌های فرهنگی و نیز حمایت از دغدغه مندان حوزه فرهنگی و تبلیغی ارتقا یابد به همان اندازه سطح فرهنگ جامعه رشد یافته و آسیب‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد.

استقلال فکری و آزاد اندیشی اولویت اصلی در تحقق جهاد تبیین است

طباطبایی آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه را عامل مؤثر در تبیین صحیح و اثرگذار در جامعه عنوان کرد و افزود: علما و روحانیون اگر استقلال فکری و اندیشه خود را حفظ نکنند، دیگران برای آنان خط مشی تعیین می‌کنند که این نقص بزرگی در تبلیغ دینی بودجود می‌آورد.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه باید آزاد اندیش، مطالبه گر، مدعی العموم باشد و علارغم باور اجتماعی، مدعی العموم واقعی دادستان نیست چون دادستان زیرنظر قوه قضائیه است لذا مدعی العموم واقعی که با مطالبه گری، دادستان را نیز به عرصه و چالش می‌کشد علما و روحانیون هستند که غیر از اجرای فرامین الهی دغدغه دیگری ندارد.

دادستان اردبیل بر ضرورت ارتقای دانش روز و علوم اجتماعی در بین علما و روحانیون تاکید کرد و گفت: دشمن در شبکه‌های رسانه‌ای از جمله اینترنشال، من و تو، کلمه و ایران آزاد سعی در خاموش کردن نور الهی در زندگی مردم در جامعه اسلامی هستند غافل از اینکه نور خدا خاموش ناشدنی است لذا در مقابل این هجمه دشمن باید تبیین صورت گیرد و با جدال احسن حقایق را بیان کرد.

طباطبایی به مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اشاره کرد و گفت: خشونت عاطفی و فیزیکی، طلاق در ابعاد محضری و طلاق منزلی که به عنوان طلاق عاطفی نیز یاد می‌شود، از مهم‌ترین آسیب‌های موجود در اردبیل است که برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی باید در حیطه این مباحث اجرا شود.‌



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب