حمله ساپینتو به فتح‌الله‌زاده: مدیرعاملی مثل او ندیده‌ام / به جای حل مشکل، علیه بازیکن حرف می‌زند

ریکاردو ساپینتو سرمربی فوتبال استقلال پس از پیروزی ۱ بر صفر تیمش مقابل آلومینیوم گفت: اولین کاری که باید انجام شود این است که مشکلات حل شود نه اینکه در تلویزیون علیه بازیکن و مربی صحبت شود. من شوک زده

ریکاردو ساپینتو سرمربی فوتبال استقلال پس از پیروزی ۱ بر صفر تیمش مقابل آلومینیوم گفت: اولین کاری که باید انجام شود این است که مشکلات حل شود نه اینکه در تلویزیون علیه بازیکن و مربی صحبت شود. من شوک زده شدم چرا که همچون مدیرعاملی ندیده‌ام.


ایسنا: سرمربی فوتبال استقلال می‌‎گوید که این هفته، برای تیم استقلال بسیار سخت بود و او یکی از سخت‌ترین هفته‌های زندگی خود را سپری کرده است.

ریکاردو ساپینتو سرمربی فوتبال استقلال پس از پیروزی ۱ بر صفر تیمش مقابل آلومینیوم اراک در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: هفته بسیار بسیار سختی را گذراندیم. یکی از سخت‌ترین هفته‌های زندگی من بود. ما مدیرعاملی داشتیم که از باشگاه استعفا داد و بعد برگشت.

کنایه ساپینتو به فتح‌الله‌زاده
او ادامه داد: اولین چیزی که بعد از این بازگشت لازم است، این بوده که وقتی برمی‌گردیم باید چیزهای خوبی برای تیم بیاوریم؛ شاید حل کردن برخی مسائل. یا شاید می‌توانستیم به لیگ قهرمانان آسیا بازگردیم. هنوز این مشکلات را داریم چرا که باشگاه پول ندارد.

مدیرعاملی مانند فتح‌الله‌زاده را ندیده‌ام!
ریکاردو ساپینتو سرمربی فوتبال استقلال گفت: اولین کاری که باید انجام شود این است که مشکلات حل شود نه اینکه در تلویزیون علیه بازیکن و مربی صحبت شود. من شوک زده شدم چرا که همچون مدیرعاملی ندیده‌ام. من در جمع رسانه‌ها هیچ موقع اسمی از فتح‌الله زاده را نیاورده بودم و هیچ وقت نگفته بودم که این مشکلات تیم همگی از فتح‌الله زاده ناشی می‌شود. من هیچ وقت این حرف را نزدم. من این احتیاط را از گذشته داشتم. ما مشکلات را از خیلی از زمان‌های گذشته داشتیم و یک نفر باید این مشکلات را حل کند. نگفتم که مشکلات تقصیر فتح‌الله زاده است یا شخص دیگر؛ اما باید یکی آنها را حل می‌کرد.

فتح‌الله‌زاده نباید درباره قرارداد من صحبت کند
او گفت: من سه ماه منتظر بودم. همانطور که شما یادتان می‌آید بعد از بازی با فولاد صحبت کردم چرا که سه هفته همه چیز متوقف شده بود. من در جمع خبرنگاران گفتم که من، کادر فنی و حتی راننده و... مشکل داریم و من خواستم که مشکلات را برطرف کنند اما تاکنون این مشکلات حل نشده است. این مشکل اصلی تیم ما است چرا که فتح‌الله‌زاده در خصوص قرارداد شخصی من بدون اجازه صحبت کرد. قرارداد من یک موضوع محرمانه است که در عموم درباره آن صحبت شد. من نمی‌توانم درمورد قراردادم بدون اجازه او صحبت کنم که پرداخت شده یا نشده است. مشکل من پول پرداخت شده نیست، بلکه مشکل من آن چیزی است که باید پرداخت می شده است. اکنون باید پنج حقوق ماهانه به من داده می‌شد و تا الان باید پاداش‌ها سه برابر آن چیزی که پرداخت شده، باشد.

الان باید آرامش داشته باشیم
ساپینتو تاکید کرد: مشکل من این است که الان باید آرامش داشته باشیم. اگر می‌دانستیم که برنامه زنده وجود دارد و فتح‌الله زاده در آن صحبت می‌کند، در آن برنامه صحبت می‌کردم. اگر قرار است چیزی حل شود باید داخل خانواده حل گردد. ما نمی‌توانیم در عموم از مشکلات صحبت کنیم.

با وجود مشکلات می‌جنگیم
ساپینتو ادامه داد: خوشبختانه تیم ما بسیار متحد است و تمرکز خود را از دست نداده است. بچه‌های تیم همگی مبارز و قهرمان هستند. بازیکنان تیمم حمایت، تشویق و احترام را نیاز دارند. من با بازیکنان کار می‌کنم و آنها ستاره هستند چرا که زندگی خود را داخل زمین می‌گذارند. والدین عزیزم همواره گفتند که اگر دلیلی داری که باید پول کسی را بپردازی و نمی‌پردازی باید فروتن باشی و سعی کن راه حلی پیدا کنی. هیچ وقت رابطه را خراش ندهید و ارتباط را خراب نکنید. امروز دوباره پیروزی فوق العاده‌ای با فشار زیاد از تیم فوق‌العاده و کادرفنی فوق العاده آلومینیوم به دست آوردیم. باوجود مشکلات زیاد ما می‌جنگیم. امیدوارم که مدیرعامل یا یک نفر بتواند آرامش را به تیم بیاورد و مشکلات تیم را برطرف کند. این چیزی است که ما نیاز داریم. دشمن ما داخل تیم نیست بیرون از تیم است و ما باید تا آخر به جنگیدن ادامه دهیم. ما 2 تورنمنت و 5 فینال داریم و باید در آرامش باشیم.

به بازیکنانم افتخار می‌کنم
سرمربی استقلال در خصوص بازی تیمش مقابل آلومینیوم گفت: نیمه اول خیلی بازی رقابتی بود و حریف قدرتمند بود و جنگنید. هردو فرصت داشتیم و بازی هیجانی بود چرا که این بازی برای ما مهم بود حتی با وجود مشکلات. مشکلی اصلی من این بود که بتوانم هیجان بازیکنان را کنترل کنم تا انرژی جنگیدن داشته باشند. در نیمه دوم همه متوجه شدند ما 45 دقیقه فرصت داریم برای پیروزی. ما خوب پیروز میدان شدیم. می‌توانستیم بیشتر موقیت داشته باشیم و اگر فرصت‌هایمان را استفاده می‌کردیم در دقایق آخر تحت فشار نبودیم. به بازیکنانم افتخار می کنم. این را فراموش نکنید که ما 3 سال در اینجا پیروز نشده بودیم و حریف 10 بازی اخیر را نباخته بود. تیم آلومینوم تیم راحتی نبود اما ما موفق شدیم مقابل آن پیروز شویم.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب