محسن رافعی ـ مجسمهساز ـ روز پنجشنبه ـ سوم شهریور ماه ـ خبر داد که اثر «جای به جای» را که او در پاییز و زمستان سال ۹۷ برای دانشگاه هنر ساخته بود، بدون اجازه اش به عنون مالک مادی و معنوی کار به نزدیکی برج میلاد تهران منتقل کرده اند.
ایسنا: محسن رافعی ـ مجسمهساز ـ روز پنجشنبه ـ سوم شهریور ماه ـ خبر داد که اثر «جای به جای» را که او در پاییز و زمستان سال ۹۷ برای دانشگاه هنر ساخته بود، بدون اجازه اش به عنون مالک مادی و معنوی کار به نزدیکی برج میلاد تهران منتقل کرده اند.
حالا دانشگاه هنر در پاسخی به اظهارات این هنرمند، علت را «لزوم نمایش دوره ای آثار همه دانشجویان» عنوان می کند.
در بخشی از این توضیح آمده است: «با توجه به تعدد آثار هنری خلق شده توسط دانشجویان و فضای محدود دانشگاه جهت نمایش آثار، قابلیت استفاده از تمامی این آثار برای همیشه ممکن نیست. علاوه بر این دانشگاه هیچ تعهدی کتبی و شفاهی مبنی بر نگهداری و جایابی همیشگی از این سازه به طراح و سازنده نداشته است.»
در متن کامل توضیحات این دانشگاه چنین آمده است:
«اثر مذکور از سال ۱۳۹۷ بیش از سه سال پس از فارغ التحصیلی سازندهی اثر در محوطهی دانشگاه هنر قرار داشته است. با توجه به نوع رشتههای تحصیلی در دانشگاه هنر، خصوصا دانشکدهی هنرهای تجسمی و تعداد آثار هنری خلق شده توسط دانشجویان خلاق و مستعد، بدیهی است که فضای محدود دانشگاه قابلیت استفاده از تمامی این آثار را برای همیشه ندارد و با در نظر گرفتن نمایش و استفاده از آثار دانشجویان جدید به صورت دورهای، این امر ضروری است.
علاوه بر این دانشگاه هیچ تعهدی کتبی و شفاهی مبنی بر نگهداری و جایابی همیشگی از این سازه به طراح و سازنده نداشته و ندارد. موضوع جابجایی اثر از انتهای سال ۱۳۹۷ مصوب مدیریت دانشگاه بوده و در این مدت بارها از صاحب اثر کتبا و شفاها خواسته شده بود تا نسبت به انتقال آن از حیاط دانشکده تجسمی اقدام نماید.
سازهی الاکلنگ که به اثر «جای به جای» معروف است، با هماهنگیهای انجام شده به یکی از فضاهای عمومی شهر منتقل شد تا علاوه بر رسمیت بخشیدن به نام خود و گریز از یکجایی، در معرض بازدید عموم نیز قرار گیرد. ضمن آنکه حقوق مادی و معنوی این اثر همچنان متعلق به سازندهی اثر است، این سازه بدون هرگونه آسیب دیدگی در هر زمان آماده تحویل به صاحب اثر میباشد.»
منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب
پایگاه خبری فن
چرا سازه الاکلنگ را از دانشگاه هنر بردند؟ / دانشگاه هنر: فضای دانشگاه محدود بود
ایسنا: محسن رافعی ـ مجسمهساز ـ روز پنجشنبه ـ سوم شهریور ماه ـ خبر داد که اثر «جای به جای» را که او در پاییز و زمستان سال ۹۷ برای دانشگاه هنر ساخته بود، بدون اجازه اش به عنون مالک مادی و معنوی کار به نزدیکی برج میلاد تهران منتقل کرده اند.
حالا دانشگاه هنر در پاسخی به اظهارات این هنرمند، علت را «لزوم نمایش دوره ای آثار همه دانشجویان» عنوان می کند.
در بخشی از این توضیح آمده است: «با توجه به تعدد آثار هنری خلق شده توسط دانشجویان و فضای محدود دانشگاه جهت نمایش آثار، قابلیت استفاده از تمامی این آثار برای همیشه ممکن نیست. علاوه بر این دانشگاه هیچ تعهدی کتبی و شفاهی مبنی بر نگهداری و جایابی همیشگی از این سازه به طراح و سازنده نداشته است.»
در متن کامل توضیحات این دانشگاه چنین آمده است:
«اثر مذکور از سال ۱۳۹۷ بیش از سه سال پس از فارغ التحصیلی سازندهی اثر در محوطهی دانشگاه هنر قرار داشته است. با توجه به نوع رشتههای تحصیلی در دانشگاه هنر، خصوصا دانشکدهی هنرهای تجسمی و تعداد آثار هنری خلق شده توسط دانشجویان خلاق و مستعد، بدیهی است که فضای محدود دانشگاه قابلیت استفاده از تمامی این آثار را برای همیشه ندارد و با در نظر گرفتن نمایش و استفاده از آثار دانشجویان جدید به صورت دورهای، این امر ضروری است.
علاوه بر این دانشگاه هیچ تعهدی کتبی و شفاهی مبنی بر نگهداری و جایابی همیشگی از این سازه به طراح و سازنده نداشته و ندارد. موضوع جابجایی اثر از انتهای سال ۱۳۹۷ مصوب مدیریت دانشگاه بوده و در این مدت بارها از صاحب اثر کتبا و شفاها خواسته شده بود تا نسبت به انتقال آن از حیاط دانشکده تجسمی اقدام نماید.
سازهی الاکلنگ که به اثر «جای به جای» معروف است، با هماهنگیهای انجام شده به یکی از فضاهای عمومی شهر منتقل شد تا علاوه بر رسمیت بخشیدن به نام خود و گریز از یکجایی، در معرض بازدید عموم نیز قرار گیرد. ضمن آنکه حقوق مادی و معنوی این اثر همچنان متعلق به سازندهی اثر است، این سازه بدون هرگونه آسیب دیدگی در هر زمان آماده تحویل به صاحب اثر میباشد.»
مطالب مشابه
ادعای سازمان صداوسیما: حق پخش ورزش را پرداخت کردیم
سایت نمایشگاه مجازی کتاب باز شد
ممکن است ندیده باشید
راهور: ترافیک نیمهسنگین در ۱۰ محور اطراف پایتخت و منتهی به شمال/ بارش باران در جادههای ۱۰ استان
جاده «هراز» تا ۲۰ شهریور، دوشنبهها مسدود میشود / اعلام محورهای جایگزین
امام جمعه کرج: شعار صهیونیستی فرزند کمتر، زندگی بهتر بر زبانها افتاده بود که پس از انقلاب از ادامه این مسیر جلوگیری شد/ امامین انقلاب در هیچ مقطعی کاهش جمعیت را ترویج ندادند
حذف دومین نماینده المپیکی تکواندو بانوان از قهرمانی آسیا