هشدار سطح نارنجی هواشناسی کرمانشاه

با توجه به ورود سامانه بارشی به استان کرمانشاه و احتمال وزش باد، رعد و برق و تگرگ هشدار سطح نارنجی صادر شده است. تسنیم: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان کرمانشاه و احتمال وزش باد، رعد و برق

هشدار سطح نارنجی هواشناسی کرمانشاه با توجه به ورود سامانه بارشی به استان کرمانشاه و احتمال وزش باد، رعد و برق و تگرگ هشدار سطح نارنجی صادر شده است.


تسنیم: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان کرمانشاه و احتمال وزش باد، رعد و برق و تگرگ هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

در اساس بررسی آخرین داده‌های هواشناسی، سامانه بارشی که روز گذشته هشدار نارنجی در خصوص آن صادر شد، امروز دوشنبه و فردا جو منطقه را تحت تاثیر داشته و به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

بارش که غالباً در نیمه غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ به خصوص طی ساعاتی از امروز تا صبح فردا و در مناطق مذکور، با رگبار پراکنده تگرگ، آبگرفتگی معابر و روان‌آب نیز همراه خواهد شد.

براساس هشدار صادر شده سامانه‌ای ناپایدار امروز و فردا جو منطقه را تحت تاثیر گرفته در بعضی ساعات سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان خواهد شد.

هرچند بارش حاصل از این سامانه، به شدت و گستردگی بارش در چند روز اخیر نخواهد بود؛ با این حال، امروز از نمود بیشتری برخوردار بوده در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر و روان‌آب نیز همراه خواهد شد.

بارش باران، وزش باد، رعدوبرق و بارش پراکنده تگرگ از مخاطرات این سامانه است و سبب آبگرفتگی معابر و روان‌آب، لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید، احتمال وقوع خسارت به دلیل برخورد صاعقه و بارش تگرگ، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، احتمال وقوع خسارت به باغات و مزارع کشاورزی به دلیل بارندگی و رگبار تگرگ خواهد شد.

به همین منظور پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، احتیاط در رانندگی، اجتناب از تردد‌های غیرضروری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه‌های محلی توصیه می‌شود.

در روز چهارشنبه با تضعیف شرایط ناپایدار، بارش قابل توجهی برای سطح استان پیش بینی نمی‌شود و از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده، روند افزایش دمای هوا، مهمترین پدیده مورد انتظار در جو استان خواهد بود.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب