تعداد دام سبک کشور به ۷۱ میلیون رأس رسید

بر اساس نتایج حاصل از طرح آمارگیری اندازه‌گیری فصلی تعداد و تولیدات دام سبک، در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تعداد دام سبک موجود در دامداری‌های کشور ۷۱.۱۶ میلیون رأس برآورد شد که شامل ۵۳.۶۶ میلیون رأس «گوسفند و

تعداد دام سبک کشور به ۷۱ میلیون رأس رسید بر اساس نتایج حاصل از طرح آمارگیری اندازه‌گیری فصلی تعداد و تولیدات دام سبک، در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تعداد دام سبک موجود در دامداری‌های کشور ۷۱.۱۶ میلیون رأس برآورد شد که شامل ۵۳.۶۶ میلیون رأس «گوسفند و بره» و ۱۷.۵۰ میلیون رأس «بز و بزغاله» است.


ایلنا: تعداد دام سبک کشور در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۱ میلیون رأس است.

بر اساس نتایج حاصل از طرح آمارگیری اندازه‌گیری فصلی تعداد و تولیدات دام سبک، در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تعداد دام سبک موجود در دامداری‌های کشور ۷۱.۱۶ میلیون رأس برآورد شد که شامل ۵۳.۶۶ میلیون رأس «گوسفند و بره» و ۱۷.۵۰ میلیون رأس «بز و بزغاله» است.

در زمستان سال ۱۴۰۲ تعداد ۴.۳۹ میلیون رأس دام سبک در دامداری‌ها در حال پروار بوده است که شامل ۳.۳۹ میلیون رأس «گوسفند و بره» و یک میلیون رأس «بز و بزغاله» می‌باشد.

تعداد «بره» متولد شده در فصل زمستان سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳.۱۱ میلیون رأس و تعداد «بزغاله» متولد شده نزدیک به ۳.۶۵ میلیون رأس بوده است.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب