انتقاد دوباره مارک زاکربرگ از هدست اپل: اگر شبیه ویژن پرو شویم، پسرفت کرده‌ایم

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، قبلاً در ویدیویی به بررسی هدست ویژن پرو پرداخته و نسبت به آن انتقاداتی را وارد کرده بود. او حالا یک‌ بار دیگر در شبکه اجتماعی تردز درباره این محصول صحبت کرده و هدست کوئست

انتقاد دوباره مارک زاکربرگ از هدست اپل: اگر شبیه ویژن پرو شویم، پسرفت کرده‌ایم «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، قبلاً در ویدیویی به بررسی هدست ویژن پرو پرداخته و نسبت به آن انتقاداتی را وارد کرده بود. او حالا یک‌ بار دیگر در شبکه اجتماعی تردز درباره این محصول صحبت کرده و هدست کوئست شرکت خودش را بهتر دانسته است. البته مدیرعامل متا در ادامه پستش اذعان کرد که وضوح تصویر در هدست اپل بالاتر است، اما هزینه این کیفیت بالاتر با پذیرش مشکلاتی پرداخت شده است که دستگاه رقیب را نسبت به محصول کوئست از بسیاری از جهات به محصولی بدتر تبدیل می‌کند. زاکربرگ گفت: «این چیزی نیست که ما آرزوی رسیدن به آن را داشته باشیم.»


«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، قبلاً در ویدیویی به بررسی هدست ویژن پرو پرداخته و نسبت به آن انتقاداتی را وارد کرده بود. او حالا یک‌ بار دیگر در شبکه اجتماعی تردز درباره این محصول صحبت کرده و هدست کوئست شرکت خودش را بهتر دانسته است.

یکی از همکاران شرکت سرمایه‌گذاری Mosaic Ventures به‌ نام «بندیکت اوانز» در پستی در تردز از صحبت‌های مهندسان متا درباره اینکه هدست ویژن پرو مشابه هدست کوئست است، اظهار تعجب کرد و مدعی شد که محصول اپل درواقع چیزی است که متا می‌خواهد ظرف 3 تا 5 سال آینده تولید کند. مارک زاکربرگ در پاسخ به او نوشت:

«فکر نمی‌کنم ما گفته باشیم که این دو دستگاه مثل یکدیگرند. ما می‌گوییم کوئست بهتر است. اگر دستگاه‌های ما ظرف 3 تا 5 سال دیگر چنین وزن [سنگینی] پیدا کردند، یا تاری حرکتی داشتند، یا در دریافت ورودی بی‌دقت بودند و غیره، این بدان معناست که ما پسرفت چشمگیری داشته‌ایم.»


مارک زاکربرگ نمی‌خواهد کوئست شبیه ویژن پرو شود

البته مدیرعامل متا در ادامه پستش اذعان کرد که وضوح تصویر در هدست اپل بالاتر است، اما هزینه این کیفیت بالاتر با پذیرش مشکلاتی پرداخت شده است که دستگاه رقیب را نسبت به محصول کوئست از بسیاری از جهات به محصولی بدتر تبدیل می‌کند. زاکربرگ گفت: «این چیزی نیست که ما آرزوی رسیدن به آن را داشته باشیم.»

طبق آخرین آمارهایی که منتشر شده بود، اپل بیش از 200 هزار هدست ویژن پرو فروخته است، بااین‌حال در گزارش‌ها گفته شده بود که خیلی از خریداران این دستگاه، محصول خود را پس داده‌اند. از آن‌سو، متا برای اولین‌بار در گزارش مالی فصل چهارم 2023 خود در بخش Reality Labs از درآمد 1 میلیارد دلاری فراتر رفت و متا این موضوع را متأثر از عملکرد خوب کوئست در فروش فصل تعطیلات عنوان کرده بود.

اپل تاکنون به اظهارنظرهای مارک زاکربرگ درباره هدست ویژن پرو واکنشی نشان نداده است.

منبع: دیجیاتو


منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب

مطالب مشابه