توصیه افروغ به همسرش: «تجمل و اسراف» را به مراسم ختم من راه ندهید

همسر زنده‌یاد عماد افروغ با اشاره به ساده‌زیستی ایشان و تأکیدشان بر پرهیز از اسراف از تمامی دوستداران آن مرحوم خواست برای حضور در مراسم مرحوم از هر اقدامی که نشانه تجمل و مایه اسراف باشد پرهیز کنند.

همسر زنده‌یاد عماد افروغ با اشاره به ساده‌زیستی ایشان و تأکیدشان بر پرهیز از اسراف از تمامی دوستداران آن مرحوم خواست برای حضور در مراسم مرحوم از هر اقدامی که نشانه تجمل و مایه اسراف باشد پرهیز کنند.


ایکنا: همسر زنده‌یاد عماد افروغ با اشاره به ساده‌زیستی ایشان و تأکیدشان بر پرهیز از اسراف از تمامی دوستداران آن مرحوم خواست برای حضور در مراسم مرحوم از هر اقدامی که نشانه تجمل و مایه اسراف باشد پرهیز کنند.

درگذشت اندیشمندی عملگرا و متعهد همانند عماد افروغ نه تنها خانواده، نزدیکان، شاگردان و دوستان ایشان را متأثر کرد بلکه خبرنگارانی که افتخار دیدار، هم‌صحبتی و مصاحبه با ایشان را داشتند نیز به شدت متأثر شدند.

حُسن خلق عماد افروغ موجب شده هر خبرنگاری که پای سخنان ایشان نشسته خود را شاگرد او بداند. آن‌هایی که به خانه ایشان رفته‌اند نیز با زندگی ساده و به‌دور از تجمل ایشان به خوبی آشنا هستند.

زهرا کاظم‌پورفرد، همسر مرحوم عماد افروغ با اشاره به ساده‌زیستی و تأکید ایشان بر پرهیز از اسراف، گفت: همه کسانی که به خانه ما رفت و آمد داشته‌اند، ساده‌زیستی ایشان را از نزدیک دیده و احساس کرده‌اند. ایشان از هرگونه تجملی ابا داشت و حتی به ما تأکید کرده بود که پس از فوت به هیچ وجه مراسم ختمشان در سالن‌های مجلل و یا مسجدی که بوی تشریفات دهد، برگزار نشود.

وی ادامه داد: حتی یک بار که به مراسم ختمی در یک مسجد مجلل رفته بودیم، به ما یادآوری کردند که در چنین مکان‌هایی برای من مراسم برگزار نکنید و از دوستان و آشنایان هم بخواهید برای حضور در مراسمم از هر اقدامی که نشانه تجمل و مایه اسراف باشد، پرهیز کنند.

کاظم‌پورفرد از همکاران و دوستان زنده‌یاد افروغ درخواست کرد به نگاه و خواسته ایشان مبنی برعدم تجمل‌گرایی در مراسم ختم او احترام بگذارند و اگر کسی از سر لطف و محبت مایل است برای گرامیداشت یاد و خاطره ایشان اقدامی انجام دهد، هزینه آن کار را صرف امور خیر و از هزینه‌کرد برای گل‌های طبیعی پرهیز کند تا هم ایشان راضی باشند و هم عملی که موجب رضایت الهی است را انجام دهد.

یادآوری می‌شود، مراسم بزرگداشت مرحوم عماد افروغ، فردا دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ در مسجد امیرالمؤمنین (ع) واقع در خیابان کارگر شمالی، روبروی پمب بنزین برگزار می‌شود.



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب