هیو جکمن بازیگر سینما احتمالا دوباره به سرطان پوست مبتلا شده است؛ «لطفا ضدآفتاب بزنید»

هیو جکمن، بازیگر معروف استرالیایی گفته که بار دیگر تحت آزمایشات سرطان پوست است و از طرفدارانش خواسته است تا توصیه‌های ایمنی در برابر آفتاب را جدی بگیرند و کرم ضدآفتاب بزنند. این ستاره معروف سینما با ن

هیو جکمن، بازیگر معروف استرالیایی گفته که بار دیگر تحت آزمایشات سرطان پوست است و از طرفدارانش خواسته است تا توصیه‌های ایمنی در برابر آفتاب را جدی بگیرند و کرم ضدآفتاب بزنند. این ستاره معروف سینما با نشر یک ویدیو در صفحه اینستاگرامش اعلام کرده که در حال انجام آزمایشات بیشتری برای سرطان پوست است. جکمن در این ویدیو توضیح داده است که پزشکش متوجه «چیز‌های کوچکی روی پوستش شده است که احتمالا کارسینوما یا نوع سرطان سلول بازال باشد.» جکمن گفت که طی چند روز آینده نتایج آزمایش‌هایش را دریافت خواهد کرد.


هیو جکمن، بازیگر معروف استرالیایی گفته که بار دیگر تحت آزمایشات سرطان پوست است و از طرفدارانش خواسته است تا توصیه‌های ایمنی در برابر آفتاب را جدی بگیرند و کرم ضدآفتاب بزنند.

این ستاره معروف سینما با نشر یک ویدیو در صفحه اینستاگرامش اعلام کرده که در حال انجام آزمایشات بیشتری برای سرطان پوست است.

این بازیگر ۵۴ ساله در این ویدیو با بانداژی روی بینی‌اش ظاهر شده و از دنبال‌کنندگانش خواسته است: «لطفا ضد آفتاب بزنید، مهم نیست که چقدر می‌خواهید برنزه شوید. ارزشش را ندارد. باور کنید.»

جکمن در این ویدیو توضیح داده است که پزشکش متوجه «چیزهای کوچکی روی پوستش شده است که احتمالا کارسینوما یا نوع سرطان سلول بازال باشد.»

جکمن گفت که طی چند روز آینده نتایج آزمایش‌هایش را دریافت خواهد کرد.

این بازیگر سینما در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار تحت عمل جراحی سرطان پوست قرار گرفت و از آن زمان تا کنون حداقل ۶ عمل جراحی داشته است.

کارسینوما یا سرطان سلول بازال که در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب ایجاد می‌شود یک غیر ملانومی (غیر ملانوما) است - یعنی احتمال گسترش آن در بدن بسیار کمتر است.

طبق اعلام سازمان بهداشت بریتانیا درمان سرطان‌های پوست غیر ملانومی در ۹۰ درصد موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

جکمن به طرفدارانش اطمینان داده است که این نوع سرطان «کم خطرین» نوع سرطان پوست است، اما گفته امیدوار است این وضعیت او به مردم یادآوری کند که خود را در برابر آفتاب ایمن کنند.

استرالیا پایتخت سرطان پوست در جهان است و سالانه بیش از ۱۱ هزار نفر در این کشور مبتلا به ملانوم تشخیص داده می‌شوند و تخمین زده می‌شود که بیش از ۴۰۰ هزار نفر هم تحت درمان سایر انوع سرطان پوست در این کشور قرار می‌گیرند.

جکمن در سال ۲۰۱۵ در گفتگو با مجله «پیپل» گفته بود که ابتلای او به سرطان پوست برایش «غافلگیرکننده» بوده است.

او گفت: «شنیدن کلمه سرطان همیشه کمی شوکه‌کننده است.»

او در ادامه افزود: «وقتی استرالیایی باشی این (ابتلا به سرطان پوست) چیز رایجی است. من هرگز در بزرگسالی کرم ضدآفتاب نزدم، بنابراین مستعد اصلی آن بودم.»

جکمن که در سیدنی استرالیا از پدر و مادری انگلیسی مهاجر متولد شد، بیشتر با بازی در نقش ولورین در مجموعه «مردان ایکس» معروف شد.

منبع: بی بی سی



منبع : پايگاه خبري تحليلي انتخاب